خبرهای داغ:
یک موفقیت دیگر در منطقه شمالشرق برای تحقق اقتصاد مقاومتی:
کارشناسان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق با خلاقیت و استفاده از امکانات موجود منطقه، موفق به طراحی و ساخت دستگاه حمل کننده و کشنده پیگ شدند.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۸۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به منظور تسهیل در حمل پیگ، دستگاهی توسط کمیته بهینه سازی مصرف انرژی مرکز انتقال نفت امام تقی (این منطقه)، طراحی شده بود که پس از بررسی و اعمال تغییراتی، ساخت نمونه واقعی و کارآمد آن در دستور کار قرار گرفت.

قاسم عرب‌یارمحمدی با اشاره به بازطراحی و ساخت این دستگاه در تاسیسات مشهد مقدس اضافه کرد: "محمد غلامی" با همکاری "کریم الهی" از کارکنان واحد ترابری منطقه شمالشرق توانستند در کارگاه تاسیسات مشهد مقدس با صرف 90نفر ساعت، به این موفقیت دست یابند.

وی گفت: طراحان این دستگاه برای ساخت آن، حداکثر سعی‌شان را در استفاده از ضایعات قطعات آهنی، آلومینیومی و استیل موجود در سلویچ تاسیسات مشهد مقدس و مرکز انتقال امام تقی بکار گرفتند که این امر در راستای تحقق شعار امسال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بوده و افتخاری دیگر برای سازندگان آن به حساب می‌آید.

رییس تاسیسات مشهد نیز در خصوص مشخصات فنی این دستگاه گفت: دستگاه کشنده و حمل کننده پیگ با 160 سانتیمتر ارتفاع، 125 سانتیمتر طول و 120 کیلوگرم وزن، تحمل وزن تا 200 کیلوگرم را دارد.

حمید ذبیحی رعایت موارد ایمنی و زیست محیطی را از شاخصه‌های مهم و بارز این دستگاه دانست و تاکید کرد: تعبیه صفحات استیل و لاستیکی جهت جلوگیری از پخش شدن مواد هنگام خروج پیگ از تراپ، تعبیه الکترود مسی جهت اتصال کابل ارت به دستگاه و قرار دادن ورق آلومینیومی روی قسمت‌های فلزی در تماس با پیگ جهت جلوگیری از ایجاد جرقه و صدمه خوردن آن، در همین راستا است.

شایان ذکر است: در تاسیسات مشهد مقدس بطور میانگین ماهیانه سه عدد پیگ دریافت می‌شود و با امکانات موجود جهت دریافت و حمل ایمن پیگ، نیازمند حضور دو نفر می‌باشد که در صورت استفاده از این دستگاه یک نفر با صرف نیروی کمتر و ایمنی بیشتر قادر به انجام عملیات دریافت و حمل پیگ خواهد شد.

در پاییز سال گذشته متخصصان واحد ابزار دقیق منطقه شمالشرق با بومی سازی دستگاه "پکیج تست آب پروور" موفق شده بودند شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران را در "کالیبراسیون لاین پرووینگ میترینگ مراکز انتقال نفت" به خود کفایی برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها