رییس اداره تبلیغات اسلامی میامی با یادآوری اینکه در این شهرستان ۲۰ باب خانه عالم احداث شده است، گفت: از این تعداد ۱۷ خانه عالم در اختیار روحانیان مستقر و هجرت بلند مدت است.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۸۵
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ميامي، حجت‌الاسلام مجید بخشی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب که ساخت خانه‌های عالم در روستاها سبب پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی می‌شود و سعادت و کمال انسان‌ها را در رسیدن به معارف نبوی به‌دنبال دارد، افزود: در همین راستا تا کنون ۲۰ خانه عالم در سطح شهرستان میامی ساخته شده است.

وی افزود: این تعداد خانه عالم با هدف استقرار روحانی برای تبلیغ معارف دینی و بیان احکام اسلامی در روستاهای این شهرستان احداث شده که در حال حاضر تعداد ۱۷ روحانی در این خانه ها استقرار دارند و در قالب طرح روحانی مستقر و هجرت بلند مدت مشغول فعالیت های دینی و مذهبی و فرهنگی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میامی در پاسخ به سوالی با موضوع پراکندگی این خانه های عالم روستایی، گفت: در حال حاضر سه باب خانه عالم در روستاهای تلوبین و گلستان از توابع میامی خالی و فاقد روحانی است و در پنج روستا نیاز ضروری برای احداث خانه عالم احساس می شود که می بایست با همت مردم و مسئولان مربوطه این امر تحقق یابد.

بخشی با اعلام اینکه خانه‌های عالم موجب ساماندهی فعالیت روحانیان در سطح روستاها می‌شود، اعلام کرد: در آینده نزدیک سه خانه عالم دیگر نیز در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت خانه عالم در روستاها تعامل و ارتباط متقابل روحانی و مردم و حل و فصل کردن مشکلات دینی روستا است، افزود: داشتن جامعه‌ای سالم و پویا نیاز به فرهنگ غنی و سالم در جامعه دارد و باید فعالیت دینی در مساجد و کانون‌های تبلیغی ـ فرهنگی صورت گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی میامی در پاسخ به سوالی با موضوع وضعیت اعزام مبلغان به روستاهای این شهرستان، گفت: در راستای اجرای طرح های فرهنگی و اجرای مناسبت های ملی مذهبی و تقویت باورهای فرهنگی ۱۷ روحانی به صورت دائم در روستاهای شهرستان استقرار دارند.

بخشی افزود: این مبلغان علاوه بر روستای محل استقرار، روستاهای مجاور را نیز تحت پوشش تبلیغی قرار می دهند همچنین باید گفت ۹ نفر از این روحانیان در قالب طرح استقرار و هشت نفر دیگر هجرت بلند مدت مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند.

وی افزود: اولین و مهم ترین وظیفه مبلغان راستین، انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی و ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ پذیری و یا به عبارت کلی تر فرهنگ سازی است همچنین روحانیان مستقر مسئولیت زیادی در روستاها و بخش ها دارند مانند اقامه نماز، برگزاری مراسمات ملی، مذهبی، بیان احکام و مهمترین مسئولیت ایشان جذب حداکثری جوانان به مساجد است.

رئیس تبلیغات اسلامی میامی همچنین از فعالیت ۱۳پایگاه اوقات فراغت در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام اوقات فراغت اولویت این اداره در تابستان علاوه بر برنامه های فرهنگی و هنری و اردوئی فعالیت های قرآنی خواهد بود لذابرنامه اوقات فراغت در سطح شهرستان با اولویت قرار دادن فعالیت های قرآنی در ۱۳ پایگاه برگزار خواهد شد.

بخشی ضمن بیان اهمیت نقش طلاب و روحانیان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت اضافه کرد: روحانیان بیش از هر قشر دیگر دغدغه اوقات فراغت دانش‌آموزان را دارند و می‌توانند به‌ خوبی در رشد و تعالی شخصیت دانش‌آموزان تاثیر گذاشته و فرهنگ اسلامی را به آن‌ها القاء کنند.

بخشی با تاکید بر لزوم ایجاد نوآوری در پایگاه‌های اوقات فراغت سال جاری، افزود: باید در باطن فعالیت روحانیان، رویکرد جدیدی صورت پذیرد و برنامه‌های اوقات فراغت با آموزش‌های نوین و ایجاد نشاط و شادابی در مساجد همراه باشد.

میامی با جمعیتی بالغ بر ۳۸هزار نفر دارای ۴۹ روستا است همچنین ۸۸درصد جمعیت این شهرستان روستا نشین هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها