خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی قزوین بیان کرد: کشوری که از لحاظ اقتصادی قوی و ثروت فراوانی داشته باشد می تواند در عرصه های دیگر هم قوی ظاهر شود.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۳۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

حجت‌السلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی، نگاه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در داخل در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: از جمله لوازم چندگانه قدرت در هر کشوری داشتن اقتصاد پویا و قوی است یعنی هر کشوری که از لحاظ اقتصادی قوی و ثروت فراوانی داشته باشد می تواند در عرصه های دیگر هم قوی ظاهر شود.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه اقتصاد به عنوان یک ابزار قدرت می تواند باشد گفت: اینکه امروز آمریکا قلدری می کند و برای دیگر کشور ها شاخ و شانه می کشد دلیلش پول و ثروتی و اقتصادی است که در اختیار دارد لذا اقتصاد از ابزار مهم قدرت می باشد.

مصائبی افزود: حال باید دید این اقتصاد پویا از کجا به دست می آید و آیا با چشم دوختن به دست بیگانه و امید بستن به اجانب همچنین اعتماد کردن به آنها می توان به قدرت اقتصادی مناسب دست یافت یا باید به داشته های داخلی توجه نمود؟

وی با اشاره به اینکه قطعا توجه به داشته های داخلی و درون کشور اقتصاد ما را قوی و شکست ناپذیر خواهد کرد افزود: اینکه مقام معظم رهبری در شعار امسال اقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند بر اساس توجه به عزت و استقلال، سرافرازی، رفاه اجتماعی است و می تواند زمینه توجه به تولید داخلی را فرا هم کند.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: اگر به این امر مهم توجه کنیم نه تنها نباید وارد کننده صرف باشیم بلکه باید صادرکننده قوی باشیم چرا که این ظرفیت درکشور و ملت ما برای رسیدن به آن وجود دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب کاملا کارشناسی شده و عقلانی است عنوان کرد: دلیل این همه تاکید بر مسائل اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی، اقتصاد درون زا است که در نتیجه آن دستیابی به قدرت و ثروت برای کشور و رسیدن به قله های رفیع است.

مصائبی افزود: عکس این قضیه نیز صادق است اگر توجهی به اقتصاد مقاومتی صورت نگیرد شاهد ضعف و وابستگی اقتصادی خواهیم شد که نتیجه آن نگاه به بیرون و حل مشکل را در دستان استکبار جهانی دیدن است که این مساوی ذلت، خواری، نوکری و تسلیم شدن خواهد بود.

وی با بیان اینکه بی شک در این صورت کشور سربلند نخواهد بود خاطرنشان کرد: کشوری که قدرت ندارد حرفش نیز خریدار نخواهد داشت چرا که اقتصاد و پشتوانه ای مناسب ندارد و همه به چشم یک کشور نوکرماب و فقیر به آن نگاه می کنند که هر چه دیگران گفتن باید بگوید چشم و عمل کند که اگر عمل نکند دچار ذلالت بیشتر و محو شدگی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی همان تولید و دست آوردهای داخلی است گفت: جایگاه کشور همچنین قدرت دفاعی، سیاسی و اجتماعی آن نیز با نیل به اقتصاد مقاومتی بالا رفته و اوج می گیرد همچنین راه نفوذ بیگانه و چشم طمع اجانب بسته خواهد شد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم علی رغم همه ظلم هایی که به کشور از ناحیه تحریم های ظالمانه صورت می گیرد کشور در اقتدار است و رهبر انقلاب هوشمندانه توطئه های اقتصادی دشمن را خنثی می کنند و اجازه فلج شدن کشور به واسطه تحریم ها را نداده و نمی دهند.

مصائبی در پایان خاطرنشان کرد: امروز علی رغم مشکلات اقتصادی کشور سرحال و سرزنده است با این حال باید بنیه اقتصادی بیش از بیش تقویت شده که ارتقاء هر چه بیشتر آن برای بالا رفتن جایگاه کشور و مردم بسیار مهم و اساسی است.

 

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها