در مراسم 15 خرداد در بهاباد مطرح شد:

15 خرداد توانست حقانیت اندیشه‌های امام و روحانیت را اثبات کند

حجت الاسلام والمسلمین خوش خوی15 خرداد یکی از نقاط عطف تاریخ کشور محسوب شده و توانست حقانیت اندیشه‌های امام و روحانیت را اثبات کند.
کد خبر: ۸۶۸۹۵۳۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، مراسم بزرگداشت پنجاه و سومین سالگرد قیام خونین 15خرداد با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی و ولایتمدارو مسئولان شهرستان بهاباد در مسجد انقلاب این شهر برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خوش خوی یکی از روحانیون شهرستان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد سال 42 با بیان اینکه شهدای 15 خرداد سال 42 از مقربین خداوند هستند گفت: این شهدا به لحاظ اولین گروه فدایی راه انقلاب بودن، گوی سبقت را از دیگر شهدا در حمایت از ولایت فقیه ربودند و آغاز حرکت را رقم زدند.

وی در بیان اثرات قیام 15 خرداد سال 42، خاطرنشان کرد: انزجار مردم از دستگاه طاغوتی شاه، زمینه‌سازی سازماندهی حرکات مبارزاتی مردم، حساسیت و عدم خوشبینی مردم به حکومت، افزایش روحیه شهادت طلبی در جامعه، بیداری در کشور و افزایش روحیه حمایت از مظلوم در مردم، بخشی از نتایج این قیام بوده‌اند.

وی افزود: قیام 15 خرداد با فراهم آوردن زمینه پیروزی انقلاب و حرکت‌های مردمی، درس حمایت از ولایت فقیه را به مردم داد.

خوش خوی قیام 15خرداد را روز آغاز نهضت مقدس اسلامی دانست و بیان کرد: این روز، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.

وی تصریح کرد: ۱۵ خرداد یکی از نقاط عطف تاریخ کشور محسوب شده و توانست حقانیت اندیشه‌های امام و روحانیت را اثبات کند.

وی افزود: تاریخ ایران اسلامی در روز 15 خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.

حجت الاسلام خوش خوی در ادامه با اشاره به اینکه حرکت و نهضت اسلامی امام خمینی (ه) باعث حیرت جهانیان شد ، اضافه کرد: امام بزرگوار با حرکت در مسیر دین و قرآن جهانیان را بیدار کرد و پس از گذشت چندین سال از رحلت جانسوز آن شخصیت بی نظیر جهان اسلام، فکر و آرمان امام در قلب شیفتگان حقیقی زنده است.

وی با بیان اینکه قیام 15 خرداد بیشترین تاثیر را در پیروزی انقلاب اسلامی داشت گفت : به گونه ای است که بعد از گذشت 53 سال از این حادثه، آثار و برکات آن برای تاریخ کشور ماندگار و باقی است.

خوش خوی افزود:ملت ایران در 15 خرداد ماه سال 42 قدم در راهی گذاشت که نتیجه آن خروج از قید طاغوت و رهایی از بند شیاطین و استکبار است.

وی با بیان اینکه باید نتایج و ثمره قیام 15 خرداد به خوبی تبیین شود تا همه بدانند که جرقه آغازین نهضت امام راحل و این ملت چگونه شکل گرفته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با جرأت و جسارت کامل پرده از حقایق رژیم پلید و فاسق شاهنشاهی در مزدور صفتی آمریکا، انگلیس و بسیاری از نظام‌های غربی برداشت و ثابت کرد که این کشور نمی‌تواند نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و اعتقادات پشت کرده و یا بدبین باشد.


ارسال نظرات