"ماه رمضان، بهار انس با قرآن"

رمضان، ماه شناخت و بهره‌‏برداری فكری و عملی از قرآن است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک گفت: رمضان، ماه شناخت و بهره‌‏برداری فكری و عملی از قرآن است و قرآن، روح ماه رمضان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۳۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه قرآن و فرصتی برای انس با کلام وحی است.

وی افزود: در حال حاضر با وجود هجمه فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و در معرض قرار گرفتن انسان در برابر آماج حملات روحی و روانی نگرانیهای فراوانی آدمی را احاطه کرده، وحشتِ تنهایی در همه حال انسان را تنها نمی‌گذارد و به شدّت نیازمند انیس و مونس است که در کنار او آرامش یابد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: آنچه انسان را نیازمند انس با قرآن می‌دارد به منظور رهایی از جهل، رفع غفلت، برطرف کردم تنش و اضطراب روحی و همچنین رفع شک و تردید است.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به اجتماعی بودن آدمی و حضور در اجتماع گفت: انسان به دلیل حضور در جامعه و زندگی اجتماعی گاهی در شک و تردید به سر می‌برد که مانوس شدن با قرآن می‌تواند شک را در وجود آدمی از بین ببرد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا از هر لحظه‌اش به خاطر معنویت این ماه از قرآن بهره‌مند شویم، همنشینی‌ با قرآن‌ در انسان اثر خود را می‌گذارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک با اشاره به برنامه‌های سپاه برای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در تمام ایام سال برنامه‌های اعتقادی، فرهنگی، روشنگری و بصیرتی برای نیروهای سپاه تدارک و برنامه‌ریزی شده که در ایام ماه مبارک رمضان به شکل ویژه‌ای به این برنامه‌ها پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدی بیان کرد: ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شرایط داخلی و خارجی در نهاد انقلابی سپاه و بسیج به برنامه‌ها با سه محور ویژه تمرکز داریم که این محورها شامل ولایت و ولایتمداری، روحیه انقلابی‌گری و محور سوم روحیه استکبارستیزی است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی درصدد هستند که عشق به ولایت را در ملت ایران تضعیف کنند با امر به این مسئله بر بحث ولایت و ولایتمداری تاکید ویژه‌ای داریم تا به بصیرت‌افزایی سربازان و نیروهای سپاه و بسیج در این ماه بپردازیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: برخی از افراد هستند که به مرور زمان روحیه انقلابی و انقلابی‌گری خود را از دست می‌دهند بنابراین در این ماه با برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده درصدد تقویت این روحیه در افراد هستیم.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به لزوم ترویج روحیه استکبارستیزی گفت: حفظ روحیه استکبارستیزی از اصول نظام است، دنیای استکبار با تمام وجود در برابر دنیای اسلام و به ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده بنابراین حفظ روحیه استکبار ستیزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات