خبرهای داغ:
به بهانه پایان یافتن سال زراعی جاری طی یک گفت و گوی اختصاصی با محمد جواد شفقی کارشناس اداره هواشناسی گلپایگان به بررسی میزان بارشها و وزش بادهای شدید در یک سال گذشته پرداخته شده است.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۷۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان، کارشناس اداره هواشناسی گلپایگان عنوان کرد: شهرستان گلپایگان در سال زراعی ۹۴-۹۵ با کاهش ۱۰ درصدی بارش ها مواجه بوده است

به بهانه پایان یافتن سال زراعی جاری طی یک گفت و گوی اختصاصی با محمد جواد شفقی کارشناس اداره هواشناسی گلپایگان به بررسی میزان بارشها و وزش بادهای شدید در یک سال  گذشته پرداخته شده است.

کارشناس اداره هواشناسی گلپایگان گفت:میران بارندگی ها ی شهرستان گلپایگان در سال زراعی ۹۴-۹۵، ۲۳۳ میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته با ۲۷۰ میلی متر بارش،به  ميزان ۲۷ میلی متر کمتر در شهرستان شاهد بارش بوده ایم  و اين شاخص نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

محمدجواد شفقی ماه های پربارش شهرستان را  به ترتيب آبان، فروردین و دی ماه  و با میزان بارشهای ۶۷، ۵۴،۴۶ میلی متر پربارش ترین ماههاي سال  و بهمن ماه با ۳٫۵ میلی متر کمترین میزان بارش را در شهرستان گلپایگان به ثبت رسانده است.

وی همچنين ،میزان بارشهای  فصل بهار شهرستان را تاکنون ۶۰٫۴ میلی متر اعلام کرد.

کارشناس اداره هواشناسی گلپایگان درباره میزان وزش باد در شهرستان گلپایگان بیان کرد: شهرستان هر روز شاهد وزش باد می باشد و تا ۱۵ متر برثانیه یعنی ۵۴ کیلومتر بر ساعت امری عادی به حساب می آید، و بالاتر از آن مورد توجه است.

شفقی روزهایی که در این یک سال گلپایگان وزش بادهای شدید را تجربه کرده است را برشمرد: گلپایگان در روزهای ۱۷ و ۲۵ مهر ماه به ترتیب با سرعت ۷۲ و ۷۹٫۲ کیلومتر برساعت، ۱۲ و ۱۳ آذر ماه  به ترتیب ۷۹٫۲ و ۷۲ کیلومتر بر ساعت، ۲۱ و ۲۵ اسفند به ترتیب ۷۲ و ۶۵ کیلومتر بر ساعت ۱۰، ۱۲، ۱۳ و ۲۴ فروردین ماه به ترتیب ۶۵، ۵۷ ، ۵۴ و ۹۴ کیلومتر ،وزش بادهاي شدید را تجربه کرده است ودر جريان اين بادهها شاهد خسارتهاي زراعي در كشتزارها و باغات ميوه بوده ايم.

وی در پايان یادآور شد: سال زراعی از مهر ماه آغاز می گردد و تا خرداد سال بعد ادامه می یابد.

منبع: ديار عالمان

ارسال نظرات
پر بیننده ها