خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خوی گفت:مبارزه با پدیده شوم تکدی‌ گری در خوی علاوه بر لزوم همت مسئولان، به اصلاح فرهنگ کمک رسانی توسط مردم شهر بستگی دارد.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۳۱
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علی زینالی در گفت‌وگویی، به افزایش پدیده شوم تکدی‌گری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قانون مبارزه با متکدیان، قانونی شفاف و جامع است و اگر این قانون اجرا شود توان دستگاه‌های اجرایی هم‌افزایی می‌شود و نیز جمع‌آوری متکدیان بر عهده سد معبر شهرداری و ماموران نیروی انتظامی کلانتریها است و باتوجه به اینکه یک جرم مشهود است، نیازی به صدور دستور قضایی ندارد.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با تکدی گری، قدم اول باید توسط این دو دستگاه اجرایی شود و البته به دلیل مشغله زیاد کاری و عدم حساسیت مردم به این موضوع سرعت اجرایی شدن را به کندی پیش می‌برد چراکه مردم باید با شماره 137 شهرداری و 110 نیروی انتظامی تماس بگیرند و اعلام حساسیت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خوی افزود: دو دستگاه اجرایی نیز باید مبارزه با پدیده تکدی‌گری با توجه به افزایش روزافزون در اولویت قرار دهند، البته منکر خدمات این دو دستگاه نیستیم اما باتوجه به حجم متکدیان فعالیت‌ها نیز باید متناسب باشد.

وی اظهار داشت: بعد از جمع آوری این افراد باید در کلانتری‌ها برای آن‌ها پرونده‌سازی شود و اگر بار اول آن‌ها بود و افراد غیر حرفه‌ای بودند با اخذ تعهد مساعدت شود و یا اگر افراد غیربومی بودند به شهر خود بازگردانده شده و افراد بومی نیز سازماندهی شوند، اگر بار چندم این افراد باشد باید به مراجع قضایی تحویل داده شوند.

زینالی افزود: اگر در این جمع آوری افرادی دارای معلولیت ذهنی و جسمی باشند بهزیستی وارد عمل می‌شود و اگر افرادی سالم، اما فقیر باشند وظیفه کمیته امداد برگزاری دوره مها‌رت‌های شغلی و کاریابی، توانمندسازی خانواده برای آن‌ها است.

رئیس کمیته امداد خوی ادامه داد: البته نظر کمیته امداد این است که این قانون تنها 30 درصد تکدی‌گری را می‌تواند جمع آوری کند و 70 درصد بقیه بستگی بر اصلاح فرهنگ کمک رسانی توسط مردم شهر است همچنان که در تبریز به عنوان الگوی شهر بدون تکدی‌گر برای این کار کمیته امداد، بهزیستی و صندوق حمایت‌ از مستضعفین وجود دارد، در خوی نیزکمیته امداد، بهزیستی و مرکز نیکوکاری خیرین وجود دارد که جای بهانه‌ای را باقی نمی‌گذارد.

وی افزود: در سال 94 مرکز نیکوکاری خیرین خوی به عنوان الگوی کشوری معرفی شد و قرار است معاون مشارکتهای مردمی استان آذربایجان‌شرقی از این مرکز بازدید کند اما باید این مسئله را یادآور شد که عمق فاجعه تکدی‌گری به حدی رسیده است که با ورود به گاراژهای خدمات رسانی شهری با التماس و نفرین به مغازه‌داران صندوق‌های کمیته امداد مغازه‌ها را نیز خالی می‌کنند.

ارسال نظرات