مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي:
حجت الاسلام رستمي گفت: در معقوله امر به معروف بايد ابتدا خود عامل به اين امر مهم باشيم تا با موفقيت بتوانيم در جامعه پياده نماييم.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۳۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي در دوره آموزشي دبيران امر به معروف رده هاي تابعه سپاه اين شهرستان كه در حسينيه امام خميني(ره) سپاه خوي برگزار شد، خاطر نشان كرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل کاربردی و اصولی بستگی به شناخت درست معروفات و منکرات دارد.

حجت الاسلام محمد رستمي با اين مقدمه كه وجه تمايز انسان از ديگر موجودات در فلسفه خلقت و دارا بودن قوه ناطقيت و عاقل بودن است خاطر نشان كرد: تكرار و تداوم امورات در قالب امر به معروف و نهي از منكر به دليل وجود عارضه اي به نام نسيان و فراموشي است كه ممكن است برخي از امورات مفيد به مرور زمان فراموش شود لذا با توجه به حديث «ان الامر بالمعروف و النهي عن المنكر فريضه عظيم بها تقام الفرائض ...» -امر به معروف و نهي از منكر از لوازم ضروري حكومت اسلامي به شمار مي رود -لازم و واجب است كه امر به معروف و نهي از منكر به جد در جامعه پيگير شود.

وي همچنين به آيات و روايت وارده در اين موضوع اشاره كرد، و با تاكيد بر مصداق صالح در احاديث گفت: امر به معروف و نهي از منكر يكي از شاخصه هاي وجود افراد صالح در جوامع اسلامي است.

حجت الاسلام رستمي همچنين گفت: از آيات و روايات وارده چنين نتيجه گرفته مي شود كه وجوب امر به معروف و نهي از منكر از بديهيات است و كسي از مسلمانان در آن شك نكرده است. و همچنين ترك امر به معروف و نهي از منكر علت نابودي جوامع گذشته بوده است و امر به معروف و نهي از منكر نيازمند كسب قدرت است .و.....

مسئول نمايندگي ولي فقيه در پايان شيوه عملي، احترام به شخصيت افراد، ارشاد تدريجي، نرمخويي و محبت، تشويق به ارزش‌ها،ا يجاد فضاي امر و نهي و برخورد عملي با مرتكبان منكررا از جمله- شيوه هاي عملي امر به معروف و نهي از منكربيان كرد كه لام است راهكارهايي را در اين زمينه جستجو نماييم.

ارسال نظرات