رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری پانزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات که در این ستاد برگزار شد، گفت: ثبت نام پانزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از ۱۰ خرداد آغاز و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۲۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری پانزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات که در این ستاد برگزار شد، گفت: ثبت نام پانزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از ۱۰ خرداد آغاز و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد و قرعه کشی روز ۲۹ خرداد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره تعدادی هم ذخیره خواهیم داشت، ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد، در این دوره ۳۳۰ کاروان و در مجموع ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از اول مرداد ماه تا ۸ آبان به مدت سه ماه اعزام می شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه گفت: در این دوره ایام عرفه و عاشورا را هم در پیش خواهیم داشت و برنامه های متنوعی برگزار خواهیم کرد.

فقیهی خاطرنشان کرد: ۱۹۹ کاروان هوایی و ۱۳۱ کاروان زمینی به عتبات اعزام می شوند که با هماهنگی بانک ملت به کاروان هوایی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به کاروان های زمینی، یک میلیون تومان وام قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

وی در خصوص مجوز برای خروج از کشور برای دانشجویان پسر مجرد گفت: با تفاهم نامه ای که بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان نظام وظیفه صورت گرفته ستاد تعهد خروج از کشور دانشجویان پسر را می دهد و مجوز آن را صادر خواهد کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص اعزام به سامرا و کاظمین گفت: هر قدر که مقدور باشد کاروان ها به سامرا و کاظمین خواهند رفت، اما همه کاروان ها شامل این اعزام ها نخواهند شد. هم چنین دانشجویان می توانند خانواده و فرزندانشان را به همراه خود در این سفر بیاورند.

فقیهی اضافه کرد: به یک نفر از همراهان دانشجو نیز وام عتبات تعلق خواهد گرفت.

وی در خصوص اعزام دانشجویان دختر مجرد گفت: با توجه به استقبالی که صورت گرفته، در این دوره تعداد بیشتری از دانشجویان دختر مجرد اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: شعار ستاد سبک زندگی فاطمی و مباحثی که در این سفر مطرح می شود، محور این شعار خواهد بود.

فقیهی در خصوص هزینه های این دوره گفت: ما تابع سازمان حج و زیارت هستیم و هر مقدار که سازمان حج و زیارت اعلام کند، دانشجویان باید پرداخت کنند.

وی در مورد برنامه های سفرهای عتبات گفت: برگزاری ختم قرآن، زیارت های دوره، همراه بودن یک روحانی به همراه کاروان و مداح و ارسال بسته های فرهنگی از ویژه برنامه های اعزام دانشجویان به عتبات است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم چنین با ارائه آماری از دوره چهاردهم اعزام دانشجویان به عتبات گفت: دوره قبل ۲۸۰ کاروان به عتبات اعزام شدند که در مجموع ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر به این سفر رفتند.

ارسال نظرات