معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ز مجموع 40 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 2 هزار و 700 خانوار تحت پوشش در طرح محسنین از حمایت حامی برخوردار هستند.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۷۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مجید مشهدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ماه مبارک رمضان برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: حمایت‌های اجتماعی، درمان و حمایت‌های اجتماعی و همچنین مددکاری و پذیرش از جمله حوزه‌های معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد هستند.

وی افزود: خدمات ارائه شده به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به شکل مستمر و غیرمستمر صورت می‌گیرد، خدمات مستمر شامل پرداخت مستمری‌های ماهانه بوده و خدمات غیرمستمر نیز شامل تامین جهیزیه، خدمات تسهیلات ازدواج، خدمات تسهیلات سربازی، طرح اکرام و همچنین طرح محسنین است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه مناطق محروم نیز رسیدگی به نیازمندان این مناطق به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد چراکه به غیر از شهرستان‌های محلات، اراک، دلیجان و آشتیان دیگر افراد تحت پوشش در هشت شهرستان دیگر جزو نیازمندان مناطق محروم هستند.

مشهدی با اشاره به ضریب محرومیت در شهرستان‌های استان گفت: ضریب محرومیت در این شهرستان‌ها بین 6 تا 7 است که به غیر از منطقه شازند که ضریب محرومیت 7 است مابقی ضریب محرومیت 6 است، در برنامه بودجه ضرایب خاصی را برای مناطق محروم در نظر گرفته شده که می‌بایست میزانی از اعتبارات در این مناطق صرف شود.

وی افزود: طرح "روستای پایلوت" در استان مرکزی دو سال گذشته پیشنهاد و اجرایی شد که امسال به عنوان طرح ملی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در جلساتی که با دفتر مناطق روستایی استانداری برگزار شد مقرر شد که میزانی از اعتبارات فرمانداری با مشورت خود دفاتر به روستای محروم تخصیص یابد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: 40 هزار و 500 خانوار معیشت بگیر در سطح استان تحت پوشش این سازمان هستند همچنین بیش از 5 هزار خانوار نیز از این سازمان معیشت دریافت نمی‌کنند ولی دست کم خدماتی را از کمیته امداد دریافت می‌کنند درصدد هستیم که دست کم یک وعده گرم غذایی یا سبد کالا در ماه مبارک رمضان به این خانواده‌ها ارائه دهیم که نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم.

مشهدی ادامه داد: قیمت هر سبد کالا 70 هزار تومان پیش بینی شده که چنانچه هر فردی تمایل داشته باشد به میزان توان خود در این زمینه کمک می‌کند.

وی با اشاره به اطعام ایتام در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ایتام با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان‌ها اطعام می‌شوند که امسال نیز با مساعدت استانداری مرکزی تعداد 200 یتیم به همراه خانواده‌ها در سطح شهرستان اراک اطعام می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه حمایت توجه ویژه‌ای به بحث حامی یابی داریم، خوشبختانه تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد از حمایت حامیان برخوردار هستند و طرح اکرام نرم میانگین استان 6 است یعنی به ازای هر یک یتیم 6 حامی وجود دارد.

مشهدی با اشاره به لزوم مشارکت حامیان در طرح محسنین گفت: میانیگن استانی در طرح محسنین 1.4 است که سعی داریم تا برای خانواده‌های تحت پوشش این طرح حامی‌یابی داشته باشیم چراکه سرپرست خانوار به هر دلیلی توان تامین مالی فرزندان و خانواده را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع 40 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 2 هزار و 700 خانوار تحت پوشش در طرح محسنین از حمایت حامی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات