همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان؛

17 کلاس تفسیر کوتاه در کانون های مساجد کردستان برگزار می شود

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری 17 کلاس تفسیر کوتاه در کانون های مساجد استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۵۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی ده ده جانی در نشست توجیهی و هم اندیشی مربیان خانه های نور طرح تفسیر کوتاه در سنندج گفت: 17 کلاس طرح آموزشی تفسیر کوتاه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سه شهرستان استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این طرح شامل 30 درس در خصوص تفسیر آیات جزء 4 قرآن کریم است که محتوای آموزشی آن در قالب بسته‌ای شامل کتاب درسی و سوالات جهت برگزاری کلاس‌ به دبیرخانه کانون های مساجد کشور ارایه می شود.

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: زمان اجرای کلاس ها به مدت یک ماه است و محتوای آموزشی نیز ترجمه و تفسیر جزء 4 قرآن کریم را شامل می شود.

ده ده جانی همچنین اضافه کرد: مربیان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان طرح تفسیر کوتاه را در سطح مساجد و کانون‌های مساجد اجرا می‌کنند که با توجه به سهمیه استان 2 کلاس در شهرستان قروه، 2 کلاس در شهرستان بیجار و مابقی کلاس های این طرح در شهرستان سنندج دایر می شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه استان با همکاری کانون تخصصی قرآن مسئولیت اجرای طرح تفسیر کوتاه را بر عهده دارند، گفت: دوره در 30 جلسه 30 دقیقه ای برگزار می شود و بسته آموزشی آن شامل کتاب به تعداد کلاس های سهمیه به استان ارسال شده است.

ده ده جانی، ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم، آشنایی با معنی لغات جز چهارم قرآن کریم، ترجمه آیات و ارایه مفاهیم و نکات تفسیری آن برای بهره مندی عمومی در مساجد و توانایی تطبیق آیات آن با ترجمه و معانی واژگان قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جلسات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گستره اجرای طرح به صورت کانونی، استانی و کشوری است ادامه داد: هر کانون موظف است بعد از اتمام کلاس، آزمون پایان دوره را در مرحله کانون برگزار و 5 نفر برگزیده را برای شرکت در مرحله استانی معرفی کند.

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اجرای طرح تفسیر قرآن را در جهت توسعه و گسترش مفاهیم قرآن کریم موثر دانست و گفت: نفرات برتر شرکت کننده در کلاس‌های قرآنی کانون‌ها همزمان با 19 تیر در آزمون مرحله استانی شرکت می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار