«دفتر تامین نیروی کار» با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی می‌شود
معاون حمایت و اشتغال کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی گفت: سال گذشته 2 هزار و 250 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی با اعتبار 295 میلیارد ریال ایجاد شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۲۳
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، رمضانعلی جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغالزایی در این نهاد انقلابی اظهار داشت: برجستگی طرح‌های اشتغال ایجاده شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان بی‌نظیر است.

وی افزود: در حال حاضر 26 هزار و 968 فرصت شغلی در اختیار خانواده‌های تحت پوشش این سازمان بوده که از این میزان 49 درصد در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و شیلات، 16.7 درصد شامل طرح‌های اشتغال صنایع دستی، 14.4 درصد فعالیت‌های صنعت و معدن و 19.9 درصد شامل طرح‌های خدمات است.

معاون حمایت و اشتغال کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته سهم اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی، 2 هزار و 250 فرصت شغلی بود که با مشارکت بانک‌های عامل 2 هزار و 227 فرصت شغلی در استان اجرایی و عملیاتی شد که این رقم 99 درصد رقم هدف‌گذاری شده بود.

جلالی با اشاره به اعتبارات صرف شده در بحث اشتغال خانواده‌های تحت حمایت این نهاد گفت: برای این تعداد فرصت شغلی ایجاد شده اعتباری معادل 295 میلیارد و 729 میلیون ریال صرف شد، در سال گذشته 23 هزار و 556 مورد نظارت فنی از طرح‌های اشتغال ایجاد شده صورت گرفت تا مانع از انحراف سرمایه تحویلی به خانواده‌ها، کمک به تامین مواد اولیه و بازار فروش محصولات تولیدی مددجویان شود.

وی نقش آموزش‌های لازم در بحث اشتغال را مهم دانست و افزود: سال گذشته 9 هزار و 478 مورد آموزش در این زمینه صورت گرفته که این میزان به تفکیک شامل آموزش مهارت‌آموزی یک‌هزار و 331، اموزش پایدارسازی و توسعه 7 هزار و 206، آموزش کارآفرینی 435 و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی نیز 515 مرود بوده است.

معاون حمایت و اشتغال کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: مجموع اعتبار هزینه شده در حوزه اشتغال 6 میلیارد و 853 میلیون 622 هزار ریال بوده است همچنین در بحث کاریابی 632 مورد صورت گرفته که از این تعداد 473 مورد خانم و 159 نفر برادران هستند.

جلالی ادامه داد: برای امسال نیز در حوزه اشتغال 2 هزار و 250 فرصت شغلی هدفگذاری شده و برنامه‌های در دست اجرا طراحی دفتر تامین نیروی کار با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی است و بناست در شهر صنعتی اراک و ساوه این دفتر راه‌اندازی و نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) با استقرار در این دفاتر در کنار آشنایی با مدیران عامل شهرک‌ها نیروی مورد نیاز آنان را نیز تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح استعدادیابی افراد بین 7 تا 70 سال خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال اجراست تا مستعدین اشتغال شناسایی شوند که سهم استان مرکزی 20 هزار و 18 خانوار در قالب 45 هزار و 102 نفر است که تا به امروز 16 هزار و 374 نفر شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات