«مدیریت‌واحد‌شهری» و «مشارکت همگانی» دو رمز مهم در محیط ‌زیست شهری

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز با صدور پیامی به مناسبت 16 خرداد روز جهانی محیط زیست، بر لزوم هدایت برنامه‌های توسعه‌شهری به سمت شاخص‌های زیست‌محیطی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۰۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز در پیام صادق نجفی آمده است: محورهای مختلف زیبایی و پیشرفت شهرها، تنها زمانی در خدمت ارتقای کیفیت زندگی است که با شاخص‌های توسعه پایدار، سازگار باشد؛ در این راستا، برنامه‌های مختلف توسعه شهری در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل، خدمات، فضای‌سبز، مدیریت پسماند و حتی کیفیت‌ ساخت‌وساز باید ضامن حفاظت از منابع طبیعی و کاهش آلودگی‌ هوا باشد.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که تحقق این معیارها، تنها با تکیه بر امکانات و ظرفیت‌های شهرداری‌ها ممکن نیست، یادآور شده است: مدیریت واحد شهری، الگوی مهم مدیریتی است که در کنار دستاوردهای مختلف خدمتگزاری، می‌تواند عموم دغدغه‌های زیست‌محیطی را نیز پوشش دهد.

دکتر نجفی یادآور شده است: شهرداری تبریز در سه سال گذشته در حوزه‌های مهم خدمتگزاری، از قبیل توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، تقویت زیرساخت‌های ترافیکی، ارتقای فناوری‌های حوزه مدیریت پسماند، بسترسازی ورزش‌های همگانی و فرهنگ‌سازی در موضوع تفکیک زباله از مبدا، گام‌های مهمی برداشته است؛ این اقدامات در کنار توسعه فرصت‌های فضای سبز و اجرای جنگل‌کاری‌های گسترده، قطعاً سرآغاز گشایش‌های مهم برای احیای جایگاه «باغ‌شهر تبریز» خواهد بود.

وی در پایان با گرامی‌داشت روز جهانی محیط زیست به عموم فعالان حوزه محیط زیست و گروه‌های مردم‌نهاد، اظهار امیدواری کرده است، مشارکت همگانی در اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی، چشم‌انداز تبریز را به سمت زندگی سالم و بانشاط پیش ببرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار