توزیع 40 هزار سبد کالا در طرح "همیان مولا"
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه 42 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از حمایت حامی برخوردار نیستند گفت:از 47 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد بیش از 5 هزار خانوار در کنار ایتام از حمایت حامی برخوردارند که در طرح "محسنین" نیازمند مشارکت بیشتر حامیان برای حمایت از فرزندان بدسرپرست هستیم.
کد خبر: ۸۶۸۹۱۹۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدمهدی ناصری پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد با اشاره به برکات این ماه در بحث احسان و نیکوکاری اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به خاطر جنبه معنوی این ماه مردم همواره دست به خیر هستند و نقش پر رنگی در فعالیت‌های نیکوکاری دارند و در نهاد انقلابی کمیته امداد سعی می‌کنیم تا از فضای معنوی این ماه به نفع مستضعفین بهره‌‌مند شویم.

وی افزود: نزدیک به 47 هزار خانوار در استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأسی از سیرۀ ائمه اطهار(ع)، اقدام به تهیه کیسه همیان مولا(ع) به منظور جمع آوری کمک‌های مردم خیر و نوعدوست استان به منظور اطعام و افطاری محرومان نموده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در طرح ملی "همیان مولا" 40 هزار سبد کالا بین افراد نیازمند در قالب اقلامی چون برنج، مرغ، ماکارونی، چای، حبوبات و ... به ارزش 70 هزار تومان توزیع خواهد شد.

ناصری با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده با مشارکت مردم گفت: سال گذشته توسط خیرین یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری و در قالب غذای گرم و سبد کالا بین افراد محروم توزیع شد که با توجه به حضور و مشارکت مردمی در کمک به نیازمندان امسال پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم به 2 میلیارد و 800 میلیون تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم مشاعدت حامیان در "طرح محسنین" گفت: از تعداد خانواده‌های تحت پوشش این نهاد، 5 هزار و 227 خانواده از حمایت حامیان برخوردار هستند این درحالیست که نزدیک به 42 هزار خانوار حامی ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف ما جلب حامی برای دانش‌آموزان و دانشجویانی است که از حمایت هیچ حامی برخوردار نیستند به ویژه فرزندانی که دارای سرپرست هستند ولی سرپرست به هر دلیلی توان رفع نیازهای مالی این فرزند را ندارد.

ناصری در ادامه گفت: در قالب "طرح محسنین" از تعداد 5 هزار و 200 دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد یک‌هزار و 256 دانش‌آموز حامی ندارند که درصدد هستیم برای این تعداد حامی جذب کنیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال 700 میلیون تومان فطریه جمع‌آوری شود که 38 مرکز نیکوکاری در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) این وظیفه را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اجرای طرح "مفتاح‌الجنه" را از دیگر طرح‌های کمیته امداد برشمرد و تاکید کرد: در این طرح مسئولان از خانواده‌های نیازمندان بازدید کرده و مشکلات آن‌ها را بر حسب حوزه‌های خود رفع می‌کنند که خوشبختانه تاکنون بیشتر مشکلات خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) رفع شده است.

ناصری همچنین یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد دیه زندان‌های استان مرکزی جزائم زندانیان غیرعمد تا سقف دو میلیون تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات