خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

گذشتن از دارایی و پست و مقام عهدی در راه شهدا است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از دارایی های ما ممکن است جایگاه و پست و مقام باشد چرا برخی در نظام اسلامی از آن نمی گذرند و به جوانان اعتماد نکرده و به آنان فرصت نمی دهند.
کد خبر: ۸۶۸۹۱۷۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه در یادواره ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای آیسک گفت: ما همه دانشجوی این دانشگاه ایثار و شهادت بودیم اما شهدا فارغ التحصیل شدند و ما مانده ایم پس این مسیر را تا رسیدن به هدف نهایی رها نخواهیم کرد و دعا می کنیم از مسیر امام و شهدا جدا نشویم.

وی افزود: ما باید در این راه با شهدا عهدهایی ببندیم و به پای آن بایستیم هر چند متحمل هزینه های فراوان شویم؛ باید برای آن تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی ما طلب شهادت می کنیم و آرزوی آن را داریم باید هزینه آن را بپردازیم چرا که شهدا از همه چیز خود گذشتند و سبکبال شدند و آنگاه بود که مرگشان باعث حیاتشان شد.

وی با تاکید بر اینکه بار عهد با شهدا سنگین است افزود: بیست و هفت سال پیش وقتی همه از رحلت امام درمانده و ناراحت بودند امامی که ما را با امام زمان آشنا کرد انتخاب امام خامنه ای راه را برای کشتی انقلاب هموار کرد. از آن زمان خیلی از خواص و عوام بر عهد خود نایستادند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه عهد با شهدا لقلقه ی زبان نیست بلکه لیاقت و تلاش می خواهد "بریرها” و” حرها” و "عباس ها "می خواهد.

رییس موسسه سیره شهدا سپس به بیان و شرح چهار عهد با شهدا پرداخت.

وی اولین عهد را گذشتن از گناه و حرام دانست و گفت: تمام اعمال ما باید برای خدا باشد همانطور که در جبهه های نبرد حق علیه باطل سرتاسر نیات خالصانه و برای خدا بود.

وی تاکید کرد: باید از گناه و حرام گذشت چرا که باعث میشود برکات مادی و معنوی از زندگی رخت برنهد.

ماندگاری تصریح کرد: اگر جوان ما به گناه آلوده شود از راه امام و شهدا جدا می شود.

وی ادامه داد: انسان باید از گناه بپرهیزد و در مقابل گناه و در شرایطی که باعث بوجود آندن گناه میشود عفت نفس پیشه کند و اگر گناه کرد استغفار کند.

کارشناس مذهبی عهد دوم در برابر شهدا را گذشتن از خطای دیگران و عفو کردن دانست و تاکید کرد: همه ملت مسلمان بدور از هرگونه اختلاف زیر چتر نظام و ولایت در کنار هم بایستند.

وی عهد بعدی را گذشتن از دارایی هایمان عنوان کرد و افزود: یکی از دارایی های ما ممکن است جایگاه و پست و مقام باشد چرا برخی در نظام اسلامی از آن نمی گذرند و به جوانان اعتماد نکرده و به آنان فرصت نمی دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاریعهد چهارم را گذشتن از جان و عزیزان دانست که اگر از عهده تعهدات قبلی برآییم به این مرحله میرسیم.

وی تاکید کرد: شهدا و والدین شهدا از جان خود و عزیزانشان گذشتند و به این مرحله رسیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار