سراسر ایران اسلامی سیه‌پوش و شیون مردان و زنان در هر کوی و برزنی در این مصیبت عظمی جاری شد عروج امام دل‌ها، که تا به امروز هم زبان و قلم قاصر از وصف آن روزهای دردآور شده است.
کد خبر: ۸۶۸۹۱۲۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، 170 بسیجی عاشق ولایت به منظور شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) عازم حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی شدند.

این اردوی زیارتی به همت بسیج ناحیه کمیجان شکل گرفت، خوهران بسیجی حوزه مقاومت حضرت زهرا(س) با شور و شعفی خاصی برای شرکت در این مراسم لحظه شماری می‌کردند اینکه در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضور پیدا کنند و بار دیگر با این بزرگ مرد تاریخ جهان میثاق داشته باشند و با ولی‌فقیه زمان و شاگرد مکتب پیر جماران تجدید بیعت کنند که هر زمان که نیاز باشد دست از حمایت ولایت بر نخواهند داشت.

آنچه در این میان بیش از همه به چشم می‌خورد حضور خواهرانی بود که با وجود اینکه سن و سالی داشتند و شاید بارها در چنین مراسمی حضور پیدا کرده بودند ولی این بار هم نمی‌خواستند فرصت را از دست بدهند و آمادگی خود را نیز بر حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دهند.

در میان زائران آنچه که بیش از همه به گوش می‌رسد حرف از عشق به ولایت بود، بحث از تجدید میثاق آرمان‌های امام راحل و شوق دیدار و تجدید پیمان با امقام‌معظم رهبری بود.

آنچه که می‌شد در کلام این زائران شنید این بود که حضرت امام خمینی(ره) ضرورت استکبارستیزی را همواره به مسئولین و مردم گوشزد کرده است و وظیفه امروز آحاد جامعه اسلامی ترویج و تبیین استکبارستیزی برای نسل‌های آینده است.

سادگی، صداقت، مهربانی، ساده زیستی، اقتدار در کلام و... از ویزگی‌های بارز پیر جماران بود که تمام زائرین نیز به آن اشاره داشتند و هر کدام را به گونه‌ای جذب کرده بود و هر یک به نوعی تحت تاثیر این خصایص رفتاری و اخلاقی ایشان قرار گرفته بودند و دل در گرو ولایت و انقلاب اسلامی داشتند.

جوانان زائر نیز اگرچه از نزدیک شاهد ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی(ره) نبودند ولی از رسانه یا اطرافیان شنیده و دیده بودند که او چگونه مردی بود، در سخنانشان می‌‍شد دریافت که همه آنان اعتقاد حضرت امام راحل به جوانان را عاملی می‌دانستند که زمینه خودباوری و اعتماد به نفس را در جوانان تقویت بخشیده و باعث شد تا جوانانی صالح، مومن، معتقد و گوش به فرمان امام راحل توانستند در طول هشت سال دفاع مقدس جنگ را به خوبی مدیریت و اداره کنند.

حضرت امام خمینی(ره) نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب و عزت ایران اسلامی داشت که باید جایگاه ویژه ایشان برای نسل‌های آینده نیز تبیین و تشریح شود.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران شخصیت ویژه در دنیا بود که در عرصه بین‌المللی نیز نقش جایگاه ویژه‌ای دارد و همگان به شخصیت ویژه و خاص ایشان در جنبه فردی و اجتماعی اعتراف دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات