خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در کشور، بر لزوم افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۸۹۰۷۱
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

هوشمند صفائیدر گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، با اشاره به صحبت‌های رئیس صندوق بازنشستگی کشور مبنی بر ضرورت افزایش سن بازنشستگی در کشور اظهار کرد: قوانینی در کشور وجود دارد که سن بازنشستگی را کاهش می‌دهد اما با توجه به افزایش سن امید به زندگی که در ایران به 75 سال افزایش یافته است، باید قوانینی در کشور به منظور افزایش سن بازنشستگی ایجاد و اجرا شود.

وی با بیان این‌که اکنون سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور به زیر 50 سال رسیده است، افزود: همچنین به علت اعمال برخی قوانین، یک کارمند دولتی با سابقه 25 سال بازنشسته می‌شود و در مجموع قوانینی که در رابطه با بازنشستگی کارمندان و کارگران در کشور وجود دارد، باعث کاهش سن بازنشستگی شده است.

صفائی تصریح کرد: بنابراین فردی که هنوز از نظر جسمی توانایی کار دارد و قادر است در عرصه‌های مختلف فعالیت کند و با توجه به تجارب فراوان خود در اوج بهره‌وری قرار دارد، با این قوانین بازنشسته می‌شود و این امر یک اشکال در کشور به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیگیر این موضوع است تا به فردی که پس از رسیدن به سن بازنشستگی هنوز توانایی کار دارد و دارای تجارب فراوان است، فرصت ادامه فعالیت و اشتغال بدهد. بنابراین باید در کشور سن بازنشستگی بازنگری و با اعمال اصلاحاتی در تمام قوانین موجود، سن بازنشستگی افزایش داده شود.

صفائی عنوان کرد: یک فرد پس از سال‌ها فعالیت در زمینه‌ای، به تجارب خوبی دستیابی پیدا می‌کند که با رسیدن به سن بازنشستگی این تجارب بایگانی می‌شوند و با خانه‌نشینی آن فرد، این تجربیات ارزشمند بدون استفاده باقی می‌ماند که این امر به نفع کشور نیست و در بسیاری از کشورهای اروپایی اکنون سن بازنشستگی افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر لزوم رونق اقتصادی در کنار اعمال اصلاحاتی در قوانین مربوط به بازنشستگی کشور بیان کرد: اگر قصد افزایش سن بازنشستگی در کشور را داریم، باید با ایجاد رونق و اصلاحاتی در اقتصاد کشور به میزانی از اشتغالزایی دستیابی پیدا کنیم تا دیگر با افزایش سن بازنشستگی نگرانی در خصوص وضعیت اشتغال جوانان نداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها