خبرهای داغ:
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزي شهرستان همدان عنوان کرد
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزي شهرستان همدان گفت: نظام صنفی کشاورزي در راستاي هویت بخشی به فعالیت‌ها و مشاغل کشاورزي و دفاع از حقوق و منافع اجتماعی و صنفی بهره‌برداران شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۶۸۹۰۵۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

ثریا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه کشاورزي محور توسعه استان است، اظهار داشت: وظیفه نظام صنفی کشاورزي حمایت از تولید و کشاورزان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: توسعه بخش کشاورزي از طریق آموزش و ترویج امکانپذیر است و کشاورزي باید توسعه پیدا کند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزي شهرستان همدان با بیان اینکه توسعه کشاورزی بدون دانش، بینش، آگاهی، آموزش و ترویج امکانپذیر نخواهد بود، ابراز داشت: کشاورزي زیربناي توسعه کشور است و آموزش و ترویج نیز می تواند زیربناي بخش کشاورزي است.

وی موفقیت نظام صنفی کشاورزي را در گرو آموزش و مشارکت کشاورزان و آگاهی آنان دانست و ادامه داد: اگر سطح آگاهی و دانش کشاورزان را بالا ببریم، مهارت‌هاي فنی و مشارکت آنها در اجراي طرح‌هاي کشاورزي افزایش می‌یابد.

شعبانی با بیان اینکه بالا بردن سطح معلومات و مهارت کشاورزان از اهداف اصلی آموزش نظام صنفی کشاورزي است، گفت: با توجه به اهمیت آموزش و ترویج در بخش کشاورزي رکوردهاي تولید کشاورزي استان همدان نشان دهنده استعداد این استان و کشاورزان آن است.

وی افزود: از مسئولین می‌خواهیم در این مسیر با حمایت از نظام صنفی در راستای ساماندهی، نظم بخشی و بالا بردن سطح

آگاهی کشاورزان یاری‌گر ما باشند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزي شهرستان همدان تصریح کرد: وظیفه نظام صنفی کشاورزي ایجاد بستر مناسب براي تولیدکنندگان و انجام کارهاي زیربنایی است.

وی ادامه داد: از اولویت‌هاي این سازمان را در سال آتی افزایش اطلاعات کشاورزان در خصوص مدیریت مصرف آب در راستاي بحران آب، ارائه آموزش‌هاي لازم در خصوص مصرف انرژي، ایجاد پایگاه‌هاي ترویج و آموزش کشاورزان و بهره‌برداران برای تولید محصولات سالم و با کیفیت از طریق بهینه سازي مصرف عموم است.

شعبانی با بیان اینکه کشاورزان قشر زحمتکش جامعه و گردانندگان چرخ‌هاي رشد و توسعه در یک کشور هستند، گفت: تلاش، کوشش و خودباور باید در تمام زمینه‌ها به خصوص در حوزه کشاورزي تحقق پیدا کند.

وی اظهار داشت: نظام‌هاي صنفی کشاورزي در تمام بخش‌هاي تولیدي به رشد و توسعه کشاورزي سرعت می‌بخشند و با بهره گیري از نیروهاي متخصص به شناسایی مشکلات موجود کمک کرده و مقدمات تحول در این بخش را فراهم می آورند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزي شهرستان همدان عنوان کرد: نظام صنفی کشاورزي در راستاي هویت بخشی به فعالیت‌ها و مشاغل کشاورزي و دفاع از حقوق و منافع اجتماعی و صنفی بهرهبرداران شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به جایگاه و اهمیت این نهاد مشارکتی حمایت و همکاري و تعامل بخش دولتی و زیربخش‌هاي وزارت جهاد کشاورزي با این مجوعه ثمرات گرانبهایی در تحقق اهداف و برنامه هاي توسعه بخش کشاورزي رقم خواهد خورد.

شعبانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ کشاورزان به دلیل اینکه از مراکز اصلی و مجامع تصمیم سازي و تصمیم گیري دور بودن دچار ضرر و زیان‌هاي فراوانی شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات