خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: براساس گزارش صادرات استان اصفهان در سال ۹۴، اصفهان در بین ۱۲۰ گمرک صادراتی کشور، در رده هفتم قرار گرفته است و باید تلاش شود که به جایگاه چهارم ارتقا یابد.
کد خبر: ۸۶۸۹۰۳۳
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول زرگرپور در جلسه کمیته توسعه ی صادرات استان اصفهان، با بیان اینکه صادرات در سال ۹۴، هفت درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۹۳ افزایش و از نظر ارزشی هفت درصد کاهش داشته است، افزود: در دو ماهه سال ۹۵، ۶.۵ میلیارد دلار صادرات و واردات استان ۵.۵ میلیارد دلار بوده است.
استاندار اصفهان افزود: ۷۷ درصد ارزش صادرات استان، آهن، فولاد، محصولات لبنی، فرش و مصنوعات فلزی است و مهمترین صادرات گمرک کاشان، مربوط به فرش و کف پوش با سهم ۷۵ درصد صادرات می باشد.
وی تصریح کرد: براساس گزارش اعلام شده صادرات این گمرک از نظر وزنی۱۹ درصد رشد ولی از نظر ارزشی ۲۹ درصد کاهش داشته است.
زرگرپور بیشترین صادرات را با کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان برشمرد و گفت: ۱۱۴ تن فرش دستباف به ارزش ۱۲ میلیون دلار در سال ۹۴ صادر شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار طلا در استان تولید می شود، گفت: بخشی از آن به صورت قاچاق از کشور خارج می شود که باید جلوی آن گرفته شد.
وی تاکید کرد: لازم است که زمینه به گونه ای فراهم شود تا صادرکنندگان، صنعتگران و تولید کنندگان به بسته ی حمایتی جدید دولت اعتماد کامل پیدا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها