فرمانده سپاه دشتی :

امام خمینی (ره)حکومت را وسیله ای برای احکام واهداف اسلامی می دانست

غضنفری گفت: در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) سیاستمداری یک پیشه نبود بلکه وظیفه ای شرعی بودوحکومت را وسیله ای برای احکام واهداف اسلامی می دانست.
کد خبر: ۸۶۸۹۰۰۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی،سرهنگ علی غضنفری در بین بسیجیان و کارکنان سپاه ناحیه دشتی درباره فضیلت ماه مبارک رمضان از منظر قرآن کریم سخنانی را مطرح و ضمن تفسیر آیه شریفه شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان گفت: از ویژگیهای این ماه نزول قرآن در این ماه پربرکت است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در این ماه توجه و انس با قرآن است چرا که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است. و یکی دیگر از خصوصیات ماه مبارک رمضان مضاعف شدن حسنات و محو سیئات می باشد.

وی در ادامه گفت: برای حفظ احترام ماه رمضان لازم است زبان و چشم و گوش را از حرام حفظ کنیم. ماه مبارک رمضان ماه صلح و آشتی و تمرین ساده زیستی است. ماه احیای نسل جوان و نجات آنها از تباهی و ماه صله رحم است.

وی اظهار داشت: رحلت حضرت امام، آغاز رهبری مقام معظم رهبری و قیام تاریخی 15 خرداد و دستگیری حضرت امام توسط رژیم منحوس پهلوی، غبارروبی مساجد و آماده شدن جهت استقبال از ماه مبارک رمضان از مناسبتهای هفته در پیش رو می باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیل شدن حج و محروم شدن حجاج ایرانی از این فریضه مهم اقدام رذیلانه حکومت سعودی را محکوم کردند.

وی در ادامه به اندیشه امام خمینی(ره) اشاره کرد و حضرت امام را فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی امین، مفسری بینا و سیاستمداری دانا دانستند.

وی در ادامه به اندیشه سیاسی امام(ره) اشاره کرد و گفت: در اندیشه سیاسی ایشان سیاستمداری یک پیشه نبود بلکه وظیفه ای شرعی بود و شجره طیبه اندیشه اش از آبشخور فرهنگ قرآن سیراب می شد و اندیشه استقلال و خودباوری خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه امریکا در اندیشه او موج می زد. و استقلال فکری خودباوری و خودکفایی را مایه استقلال می دانستند.

وی ابراز داشت: امام آزادی را بالاترین نعمتی می دانست که از طرف خدا به بشر اعطا شده است. دموکراسی را به معنای تحقق عینی حق سرنوشت دنیوی و دینی به معنای حضور حق در حیات فردی و اجتماعی می دانستند.

وی ویژگی دیگر حضرت امام(ره) را دشمن شناسی و استکبار ستیزی ایشان دانست و گفت: افشاگری و روشنگری در اندیشه امام مطرح است. اندیشه احیای حکومت اسلامی و اهمیت دادن به نقش مردم در حکومت اسلامی از ویژگیهای بارز تفکر سیاسی حضرت امام است. امام حکومت را وسیله ای برای اجرای احکام و اهداف اسلامی می دانست. در یک کلام امام(ره) حکومت را از مردم با مردم و برای مردم می خواستند.

ارسال نظرات