خبرهای داغ:
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده جهت استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: با مراکز پذیرایی متخلف و رانندگانی که در ماه رمضان به تظاهر روزه‌خواری کنند، برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۸۹۴۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان،سرهنگ محمد صالحی در نشست خبری که امروز (12 خردادماه) در محل معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، با بیان این‌که رویکرد نیروی انتظامی در ماه رمضان ارشادی و تذکر شفاهی است، اظهار کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان نیروی ‌انتظامی با صدور اطلاعیه‌هایی در قالب توصیه و تذکر، از شهروندان رعایت شئونات اسلامی و حرمت این ماه مبارک را درخواست می‌کند.


وی افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود در ماه رمضان از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری در واحدهای صنفی، اماکن عمومی، تفرجگاه‌ها، امکان تفریحی و معابر جدا خودداری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با تاکید بر ممنوعیت فعالیت واحدهای پذیرایی در ساعات روز ماه رمضان تصریح کرد: البته برای رفاه حال شهروندان، مراکز پذیرایی بین‌راهی، فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوطه و با رعایت کامل شئونات اسلامی و با استتار محل غذاخوری و بدون آن‌که در ملاءعام تظاهر به روزه‌خواری شود، در ماه رمضان می‌توانند فعالیت داشته باشد.

صالحی ادامه داد: در ماه رمضان سایر مراکز پذیرایی از زمان اذان صبح تا اذان مغرب مجاز به فعالیت نیستند و در صورت مشاهده تخلف، طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد، همچنین رانندگان وسایل نقلیه در این ماه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری و ایجاد آلودگی صوتی باید اجتناب کنند.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای شب‌های قدر گفت: با توجه به برگزاری برنامه‌های مذهبی در این لیالی، تمهیداتی جهت حفظ امنیت این مراسم در نظر گرفته و برنامه‌های ویژه ای در دستور کار است. در شب‌های قدر، گشت‌های انتظامی پیرامون مساجد و مراکز مذهبی تقویت خواهد شد. از سوی دیگر منازل شهروندان نیز که به دلیل شرکت در این برنامه‌ها، خالی از سکنه خواهد بود، تحت پوشش گشت نامحسوس نیروی‌انتظامی قرار خواهند گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان میزان جرایم به صورت چشمگیر کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: در این ماه جرایم رانندگی نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد. در ماه رمضان سال گذشته تصادفات رانندگی 12 درصد کاهش، تعداد مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی 14 درصد و متوفیان ناشی از تصادف رانندگی 34 درصد کاهش داشته است، این در حالی است در ماه بعدی تصادفات رانندگی 21 درصد مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی 10 درصد و متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی 54 درصد افزایش داشته است.

صالحی با اشاره به این‌که یکی از مطالبات اصلی مردم از نیروی انتظامی مبارزه در حوزه مواد مخدر است، گفت: در 2 ماه نخست سال جاری کشف مواد مخدر به میزان 53 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین 36 درصد افزایش انهدام باندهای مواد مخدر در این 2 ماه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این مدت 15 باند مواد مخدر در استان که فعالیت‌ آن‌ها در سایر استان‌ها نیز بود، شناسایی و متلاشی شدند که در این خصوص همکاری و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) قابل تقدیر است. از این باندها، 956 کیلوگرم انواع مواد مخدر، 14 دستگاه خودرو و 9 قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کشف 582 پرونده قاچاق در 2 ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان قاچاق 69 میلیارد و 962 میلیون و 390 ریال بوده است. که عمده کالای قاچاق برنج و پوشاک بوده است.

صالحی گفت: در روزهای اخیر باند سه نفره سرقت در استان شناسایی و متلاشی شد که از این باند 11 خودرو کشف و ضبط شد. همچنین یک باند سارقان مسلح در دزفول منهدم شد. سارق زورگیر حرفه‌ای که تاکنون 37 مورد سرقت انجام داده و همچنین2 نفر سارق بانکی نیز دستگیر شدند که به 11 فقره سرعت از کاربران بانک‌ها اعتراف کردند.

وی با اشاره به این‌که عملیات پلیس 110 در 2 ماه نخست سال 12 درصد افزایش پیدا کرده است. عنوان کرد: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری 76 هزار و 268 تماس با پلیس 110 انجام شده که ماموران نیروی ‌انتظامی در صحنه حضور پیدا کردند در مدت مشابه سال گذشته 67 هزار و 111 عملیات تلفنی بود.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که تماس‌های شهروندان به سامانه 197 نظارت نیروی انتظامی 19 درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: شکایت از ماموران نیروی انتظامی 10 درصد و تشکر و تقدیر نیز 3 درصد افزایش پیدا کرده است.

صالحی با اشاره به اقدامات انجام شده در پلیس فتا عنوان کرد: فردی که خود را به عنوان فوتبالیست در اینترنت معرفی می‌کرد واز طریق اقدام به کلاه برداری می کرد، دستگیر و راهی زندان شد. در این پرونده 50 نفر مالباخته وجود دارد.

وی با اشاره به برخورد با حرکت‌های نمایشی رانندگان گفت: در 2ماه نخست سال جاری 115 خودرو به دلیل انجام حرکت‌ها نمایشی متوقف شده است که از این تعداد 25 خودرو بر روی استیج در مناطق مختلف شهر در معرض دید همگان قرار دارند. این خودروها 3 تا 6 ماه توقیف و در ملاعام خواهند بود.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص جمع‌آوری دست‌فروشان مرکز شهر اهواز گفت: نیروی‌انتظامی دست‌فروشان را در هسته مرکزی شهر اهواز جمع آوری کرد اما دست‌فروشی در هر جا که باشد از مصادیق سدمعبرز است و درحوزه کاری شهرداری است.

 همچنین سرهنگ مهران بابایی، جانشین فرماندهی پلیس راهور خوزستان در این نشست با اشاره به بخشیدگی دوبرابری جرایم رانندگی اظهار کرد: دیرکرد جرایمی که در مدت زمات، پایان سال گذشته به قبل، بخشیده می‌شود. این بخشیدگی از زمان اجرا تا به مدت شش ماه خواهد بود که در این مدت باید افراد جرایم خود را پرداخت کنند تا از این بخشیدگی بهره ببرند.

وی با اشاره به مشکل ترافیک اهواز عنوان کرد: برای حل این مشکل بهترین کار فرهنگ‌سازی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی است، البته وضعیت ترافیک اهواز بسیار بهتر از شهرهای دیگر است از سوی دیگر طرح‌های خوبی در استان برای کاهش ترافیک در حال انجام است که قطعا در حل مشکل ترافیک تاثیر گذار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها