رئیس بسیج اصناف با اشاره به وضعیت فروشگاه های زنجیره ای اظهار داشت:بنده با شیوه ای که کالا توسط فروشگاه های زنجیره ای ارائه می شود اصلا موافق نیستم، در این حالت واحد های صنفی ما در سطح کشور تعطیل خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۸۸۸۵۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور،غلامرضا حسن پور در جلسه هشتم کارگروه اقتصاد مقاومتی اصناف و بازاریان تهران بیان کرد: اصل و موضوعات مهم مورد بررسی در پاورپوینتی که در دسترس اعضا قرار گرفته منتشر شده است

وی گفت: دو هدف مهم در این رابطه داریم یک تشریح جلساتی که تاکنون برگزار شده است و دوم استفاده از تجربیات استان های دیگر که تابحال درگیر این زمینه ها بودند.

غلامرضا حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور مالیات را امری واجب دانست و همانطور که حضرت علی (ع) هم چنین چیزی را تاکید کرده اند.

وی همچنین گفت: در خواست ما از سازمان امور مالیاتی این است که مغازه ای که جنس داخلی ارائه می کند از مالیات معاف شود و مغازه ای که جنس خارجی ارائه می کند تا چندین برابر مالیات پرداخت کند.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی از مالیات معاف شوند، گفت:  مقام معظم رهبری هم روی این بحث که چرا سیستم از فرار های مالیاتی کلان می گذرند و فقط از اصنافی ها مالیات گرفته می شود،تاکید دارند.

رییس بسیج اصناف کشوربا بیان اینکه شناسایی نیازمندی ها و ظرفیت های هر استان بسیار مهم است که یکی از بندهای ارائه شده این کارگروه است، بیان کرد: استانی هایی که نمی توانند محصولات خود را در بازار مصرف به فروش برساند نیازمند آماری جامع در سراسر کشور هستند.

حسن پور افزود: پیشنهاد این است  که قسمتی از این بودجه وزارت صنعت و معدن برای واحد های تولیدی صنعتی در اختیار اصناف قرار بگیرد چرا که رئیس اتحادیه خود می داند که به چه کسی وام دهد.

همچنین حسن پور هدف از راه اندازی صندوق اقتصاد مقاومتی را ایجاد یک صندوق ندانست که برخی به این موضوع خرده گرفته اند با وجودی که این مصوبه مورد تایید تمام اعضای کارگروه قرار گرفته است.

وی افزود: این حساب توسط رئیس اصناف استان، بسیج اصناف و معتمد بازار افتتاح خواهد شد و دقیقا شبیه به حساب  100 امام عمل خواهد کرد.

رییس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه منابع این حساب توسط خیرین و بازاریان علاقه مند به این موضوع تامین خواهد شد، گفت: علاوه بر این برخی اتحادیه  ها بودجه هایی دارند که در جای مناسب خود خرج نمی کنند و درخواست ما این است که با چنین بودجه هایی منابع چنین حسابی را تامین کنند.

وی در ادامه به موضوع دیگر که بازار یابی داخلی است اشاره کرد و بیان کرد:باید نیاز ها و توانایی های یکدیگر را بشناسیم و تا بتوانیم به همدیگر کمک کنیم.

حسن پور با اشاره به اینکه بنده با شیوه ای که کالا توسط فروشگاه های زنجیره ای ارائه می شود اصلا موافق نیستم، افزود: در این حالت  واحد های صنفی ما در سطح کشور تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به راه اندازی بازار مجازی، گفت:  در این بازارچه اینترنتی تنها مصرف کننده به تولید کننده یا واحدهای توزیعی منصف معرفی و وصل خواهند شد.

رئیس بسیج اصناف کشور در ادامه به بحث ایجاد نشان تجاری اشاره کرد و بیان داشت باید واحدهای تولیدی خود را زنجیره ای کنیم زیرا وقتی به واحدهای تولیدی ما برند خارجی می چسبانند در واقع یعنی کار و کاسبی خودشان را تعطیل کرده اند.

وی افزود: نظر ما در این رابطه این است که واحدهای تولیدی با قرار گرفتن در کنار یکدیگر یک نشان تجاری ایجاد کنند، ما هم آن نشان را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید تبلیغ می کنیم.

حسن پور در پایان با تأکید بر اینکه مطالبه گری موضوع مهم دیگری است که باید این را همگی مورد نظر قرار دهیم، خاطرشنان کرد: وظیفه ما کمک به دولت است و اصلا قصد مقابله گری با دولت را نخواهیم داشت چرا که موفقیت دولت موفقیت نظام را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات