مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان:
واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی های غیر دولتی ،کمک شایانی در نهادینه شدن نقش و جایگاه مؤسسات کاریابی به عنوان بهترین مجرای دسترسی به فرصتهای شغلی است.
کد خبر: ۸۶۸۸۸۵۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت:واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی های غیر دولتی ،کمک شایانی در نهادینه شدن نقش و جایگاه مؤسسات کاریابی به عنوان بهترین مجرای دسترسی به فرصتهای شغلی است.

محمد رضایوسفی مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان افزود: یکی از سیاستها و خطوط وزارت متبوع در سالجاری موضوع واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی داخلی است که این موضوع به نحو احسن و شایسته باید اجرایی گردد؛ و باید جلسات هماهنگی با همکاران بیمه بیکاری و کاریابی های استان برگزار شده است.

وی با اشاره به نقش دفاتر کاریابی در حوزه اشتغال و کاریابی تصریح کرد:بدون شک مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی به عنوان بازوان اجرایی بخش دولتی نقش مهم و مؤثری در فرآیند کاریابی دارند و با وجود مشوقهایی که قانونگذار در نظراست از جمله بند واو ماده 80 موجب اقبال کارفرمایان به جذب نیرو از این دفاتر خواهد شد.ولی نکته ای که حائز اهمیت است موضوع واگذاری امور غیر حاکمیتی به این دفاتر ،نقش و اهمیت این بازوان اجرایی رابیش از پیش در بازار کار بیشتر جلوه گر می نماید.

یوسفی اظهار داشت: در صورتیکه این موضوع در الگوی swot (تهدید،فرصت،صفت،قوت)مورد بررسی قرار گیرد به روشنی مشخص است اینگونه واگذاری ها بهترین فرصت و مجال است برای مدیران کاریابی ها ،کارجویان و حتی کارفرمایان و بخش دولتی نیز با وجود بخش خصوصی قدرتمند به راحتی به امور حاکمیتی و نظارتی خود خواهد پرداخت.

مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در خاتمه خاطر نشان ساخت: دستورالعملها و بخشنامه های واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری ابلاغ شده است و به محض ابلاغ سایر موارد از جمله بسترهای نرم افزارهای تحت وب مراتب طبق ضوابط واگذار خواهد شد.

ارسال نظرات