رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران:

جوانان ایرانی خون های خود را به پای این انقلاب ریختند

سال 57 جوانان ایرانی خون های خود را به پای این انقلاب ریختند و با خون خود این درخت را آبیاری و غرس کردند تا انقلاب به ثمر نشست.
کد خبر: ۸۶۸۸۸۴۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر زنجان با تسلیت رحلت جانگذار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ساحت آل محمد(ص) و رهبر معظم انقلاب، گفت: 37 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران و تلاش های به ثمر نشسته امام خمینی(ره)، سپری می شود و پایداری انقلاب ایران طی این مدت معجزه است.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی افزود: سال 57 جوانان ایرانی خون های خود را به پای این انقلاب ریختند و با خون خود این درخت را آبیاری و غرس کردند تا انقلاب به ثمر نشست.

وی به مهمترین ویژگی ها و صفات بارز امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: این شخصیت عالم گرانقدر به لحاظ جامعیت از علمای آن زمان والاتر و جامع الشرایط بود، چرا که هیچکدام از علما نتوانستند معمار جمهوری اسلامی ایران باشند.

حجت الاسلام اکرمی تاکید کرد: امام راحل توانست ایران گذشته را با آیات، مصلحت اسلامی و مبانی فقهی تبدیل به نظام و حکومت اسلامی کند.

وی امام خمینی(ره) را عالمی فقیه، مجتهد، عارف، فیلسوف، شاعر، مجاهد، مبارز و سیاستمداری بزرگ بیان کرد که هیچکدام از علمای هم عصر این شخصیت، دارای چنین صفاتی نبودند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای به ثمر نشاندن انقلاب و در راه ایران اسلامی سختی ها، مشقت ها، تبعیدها، ترور و کودتاهای زیادی پیش آمد، اما امام راحل قرص و مستحکم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کرد و توانست وعده انقلابی را که به مردم داده بود، به سرانجام برساند.

وی تاکید کرد: امام راحل با مجاهدت، درایت، پشتکار و تدبیر والای خود توانست انقلاب را در کمترین زمان به ثمر بنشاند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دارای نفسی مطمئنه بود که محکم، قاطع، قوی و نیرومند در برابر همه مشکلات ایستادگی می کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار