خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: انقلابی بودن یعنی همان شعاری که در آن زمان ها میدادیم یعنی این که باید تا زمان شهادت همراه ولایت باشیم.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۶۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، استاد حوزه ودانشگاه در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در جمع مردم فردوس خاطر نشان کرد: اصحاب فتنه اشخاصی بودند که انقلابی نماندند چرا که انقلابی بودن شرایطی دارد امام (ره) تا همان لحظه آخر انقلابی ماند.

وی در خصوص اولین شاخصه انقلابی بودن گفت: اولین شاخصه انقلابی بودن دوست داشتن خدا، رسول و جهاد است واین که اسلام و ولایت را از همه بیشتر دوست داشته باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد: حوزه انقلابی آن حوزه ای است که اسلام را بیشتر از همه دوست داشته باشند.

استاد حوزه ودانشگاه همچنین گفت: پایبندی به اصول وارزش ها که رهبری تاکید ویژه در سخنرانی اخیربه آن داشته اند همان ترجیح دادن ولایت نسبت به شهرت و مقام است که از جمله شاخصه های انقلابی ماندن است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به زمان رضا شاه اشاره کرد وگفت: کسانی که اسلام را از پست خود بیشتر دوست داشته باشند نشان دهنده این است که ازآمریکا نمی ترسد رضا شاه به خاطر ترس از دست دادن مقام وپستش مزدور انگلیسی ها بود که در نهایت همان انگلیسی ها مانند دستمال نجسی او را دور انداختند.

وی شاخصه دوم انقلابی بودن را حق محوری دانست وگفت: آرمان انقلاب اسلامی این بوده است که همیشه حق اجرا شود اجرای حق دوست وآشنا نمیشناسد همه مسئولان باید آن را رعایت کنند.

ماندگاری در ادامه خاطرنشان کرد: امام بزرگوار به خاطر همین ویژگی نوه خود را که از بنی صدر طرفداری کرده بود را زندانی کرد این نشان دهنده این است که باید در ارتباطات حق محور باشیم نه نفع محور.

استاد حوزه ودانشگاه در قم آنانی که اهل مجاهده وتلاش کردن هستند را انقلابی دانست وگفت: کسانی اهل وتلاش و مجاهده هستند هیچ گاه از مبارزه با استکبار وگفتن مرگ برآمریکا خسته نمیشوند فرد انقلابی توکلش به خداست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بزرگ دانستن خداوند و عدم ترس از بزرگنمایی دشمن وشیطان و جدانشدن از خط ولایت را از دیگر ویژگی شخص انقلابی دانست وگفت: هر زمان که خداوند را بزرگ بدانیم وبه او توکل کنیم در برابر استکبار هیچ گاه نخواهیم ترسید و مقاومت خواهیم کرد و هرزمان که از ریل انقلابی بودن که امام برای ما قرارداده جدا نشویم به مقصد نهایی یعنی ظهور خواهیم رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها