خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

قیام 15 خرداد اوج یکپارچگی در دفاع از دین و مکتب اهل بیت(ع) بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قیام 15 خرداد پیام یکپارچگی مردم و امت اسلامی در دفاع از دین و مکتب اهل بیت(ع) را به همراه داشت.
کد خبر: ۸۶۸۸۶۳۲
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمود رجبی در قم با اشاره به قیام 15 خرداد اظهار کرد: این قیام نقطه آغاز حضور مردم در صحنه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها بود، در چنین روزی مردم وفاداری خود را نسبت به رهبران دینی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در روز 15 خرداد شهامت و شجاعت خود را در برابر رژیم تا دندان مسلح پهلوی نشان دادند و آغاز نهضت دینی با دفاع و عشق به ولایت و رهبری را متجلی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبارزانی بودند که در ایام پس از نهضت مشروطه با رژیم در جنگ بودند، گفت: رژیم پهلوی با نهایت قساوت هر حرکتی را سرکوب می‌کرد ولی در 15 خرداد رعب از رژیم شکست و مردم یکپارچه به دفاع از امام خمینی(ره) به صحنه آمدند و تا پای جان ایستادند.

وی عنوان کرد: این سرآغاز حرکت مردم در دفاع از دین بود، چنین حرکت‌هایی حتی به صورت پنهان ادامه پیدا کرد تا به پیروزی انقلاب رسید و پیام آن عشق و ایمان مردم به امام خمینی(ره)، مرجع دینی، ارزش‌ها و آرمان‌ها بود.

رجبی شجاعت و شهامت در برابر استکبار و استبداد را از دیگر پیام‌های قیام 15 خرداد ذکر کرد و افزود: این حرکت پیام یکپارچگی مردم و امت اسلامی در دفاع از دین و مکتب اهل بیت(ع) را به همراه داشت.

وی یادآور شد: رهبری امام خمینی(ره) نشان داد که می‌تواند نهضت به پیروزی برسد و پایداری و استقامت امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم در هنگام بازگشت امام خمینی(ره) از تبعید سبب شد تا بارقه امید در دل مبارزان بیشتر شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اتکا به خداوند حرکت را ادامه دادند و مردم را رهبری کردند، گفت: در سال 57 این نهضت به ثمر نشست و سربازان امام خمینی(ره) که در 15 خرداد در گهواره بودند، به میدان آمدند.

وی یادآور شد: مهم است که عظمت این روزهای شکوهمند را درک کرده و خاطره آن را در ذهن‌ها زنده نگه داریم و به نسل آینده منتقل کنیم تا بدانند اگر حرکتی از سوی خدا باشد، می‌تواند به ثمر برسد.

رجبی عنوان کرد: اگر این رویدادها به فراموشی سپرده شود، نسل‌های آینده ناامید شده و عقب‌نشینی می‌کنند، بزرگداشت این روزها و انتقال به نسل آینده نقشه راهی برای نسل آینده و ملت‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت این روزها توصیه الهی است، گفت: خداوند در آیات قرآن رهنمود داده که روزهای خدایی را به مردم یادآور شوید و نگذارید فراموش شود، 15 خرداد یکی از ایام الله بود که باید بر اساس فرمان قرآن زنده بماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار