کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: قیام 15 خرداد با فراهم آوردن زمینه پیروزی انقلاب و حرکت‌های مردمی، درس حمایت از ولایت فقیه را به مردم داد.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۹۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی  ایران و  قیام تاریخی 15 خرداد در مسجد امام خمینی(ره) منطقه ماکروویو شهرستان نکا  با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

خطیب این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام و شهدا به بررسی عوامل و اصول پیروزی و محبوبیت امام راحل پرداخت و اظهار کرد: در این روزها باید به بررسی عوامل پیروزی امام راحل، ثمرات قیام 15 خرداد و وظیفه امروز نسبت به امام و شهدا پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدعلی جبارزاده ادامه داد: باید بررسی  شود امام قیام خود را در شرایطی آغاز کرد که فضای کشور در خفقان بود، چرا که رژیم دست نشانده با در دست داشتن قدرت و پشتیبانی استکبار کاملاً بر اوضاع مسلط و خفقان عظیمی بر جامعه حاکم بوده و مردم برای مبارزه با حکومت آمادگی نداشتند.

این کارسناس سیاسی با تشریح شرایط سخت بازداشت‌ها و شکنجه‌های یاران و نزدیکان امام، روحانیون و مردم توسط رژیم پهلوی، خاطرنشان کرد: درشرایطی که گَرد نا امیدی بر چهره جامعه پاشیده شده بود، برخلاف انتظارها نسیم پیروزی وزیدن گرفت، تحول ایجاد و زمینه موفقیت امام راحل فراهم شد.

وی اضافه کرد: نیت قلبی الهی جهت حفظ دین خدا، نجات ملت مظلوم از ظلم ستمگران، کوتاه کردن دست بیگانگان از کشور، استقلال و عزت مردم ایران ازجمله مهمترین عوامل به پیروزی رسیدن نهضت امام راحل به شمار می‌آید.


این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در بیان دیگر عوامل به پیروزی رسیدن حرکت امام راحل، تصریح کرد: پذیرش موعظه خداوند در قرآن به منظور قیام فردی و جمعی برای خدا، هدف تشکیل حکومت مردم سالار اسلامی، خدا محور بودن، صبر در مسیر الهی، خداترسی به عنوان عامل عدم ترس از دیگر ابر قدرت‌ها ازجمله دلایل پیروزی امام بوده‌اند.

وی ادامه داد: تکلیف‌گرا بودن، بهره‌مندی از نصرت، الهام و امداد الهی، توکل بر خدا و مطیع محض او بودن، صداقت نسبت به مردم، دعاهای مومنین و مقبولیت مردمی از ویژگی‌های دیگر حرکت امام راحل بود که سبب به نتیجه رسیدن آن شد.

حجت‌الاسلام جبارزاده در تبیین دروس حاصل از امام راحل، اظهار کرد: ارتباط نیکو با خداوند، عمل به دین الهی و شریعت اسلام ناب،خیرخواهی برای مردم، ظالم ستیز و مظلوم نواز بودن، در صراط مستقیم انقلاب ماندن و منافقانه رفتار نکردن، درس‌هایی هستند که از شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی باید گرفته شوند.

وی همچنین شهدای 15 خرداد سال 42 را از مقربین خداوند برشمرد و گفت: این شهدا به لحاظ اولین گروه فدایی راه انقلاب بودن، گوی سبقت را از دیگر شهدا در حمایت از ولایت فقیه ربودند و آغاز حرکت را رقم زدند.

این خطیب در بیان اثرات قیام 15 خرداد سال 42، خاطرنشان کرد: انزجار مردم از دستگاه طاغوتی شاه، زمینه‌سازی سازماندهی حرکات مبارزاتی مردم، حساسیت و عدم خوشبینی مردم به حکومت، افزایش روحیه شهادت طلبی در جامعه، بیداری در کشور و افزایش روحیه حمایت از مظلوم در مردم، بخشی از نتایج این قیام بوده‌اند.


وی افزود: قیام 15 خرداد با فراهم آوردن زمینه پیروزی انقلاب و حرکت‌های مردمی، درس حمایت از ولایت فقیه را به مردم داد.

این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی به تشریح وظیفه امروز آحاد جامعه نسبت به راه امام راحل و شهدا پرداخت و اظهار کرد: همه وظیفه داریم از کمرنگ شدن خط امام جلوگیری کنیم چراکه تحریف در اندیشه‌های امام سبب آسیب رسیدن به کشور می‌شود.

وی اضافه کرد:  اکنون در شرایطی قرار داریم که اسباب فریب فراهم بوده و اهل فریب نیز فراوان هستند، لذا باید مراقب ترفند فریب دشمن خارجی، داخلی و دشمن دوست‌نما بود چراکه یک خطر جدی برای انقلاب به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام جبارزاده خون شهید را نابود کننده دشمنان و دشمن را منتظر از بین بردن آن توصیف و بیان کرد: عدم فراموشی اثرات خون شهدا، حفظ روحیه انقلابی و ضد استکباری در خود و نسل حاضر، تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تقویت بصیرت و هوشیاری و سرلوحه قرار دادن وصیتنامه امام راحل و شهدا ازجمله دیگر وظایف مهم امروز ما هستند.

وی در پایان حساسیت در حفظ دستاوردهای انقلاب را امری ضروری و خانواده‌های شهدا را امانت شهدا در دستان جامعه خواند و گفت: خون شهدا و حرمت خانواده‌های آنان در حرکت‌های بعدی انقلاب موثر است، لذا باید مورد توجه و تجلیل همیشگی قرار گیرد. / پیک نکا

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها