امام جمعه هرات با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام، گزینه‌ای بسیار خوب بودند افزود: امام خامنه ای بعد از رحلت امام آنچنان رهبری هوشمندانه و سیاستمدارانه در جهان اسلام داشتند که یاس و ناامیدی را در دل دشمن به وجود است.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۵۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته هرات نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

«حجت الاسلام جعفری» در ادامه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تفسیر آیه 183 سوره بقره پرداخت و اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ .اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد روزه بر شما مقرر شده است همان گونه كه بر كسانى كه پيش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد كه پرهيزگارى کنید.

امام جمعه هرات افزود: بر طبق این آیه راه تقوا از مسیر ماه رمضان میگذرد.

وی در ادامه با اشاره به روز 14 خرداد سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: ارتحال امام خمینی (ره) یاد آور 28 صفر سالروز رحلت جانسور نبی اکرم (ص) است.

جعفری افزود: ملت مسلمان ایران در روز چهاردهم خرداد با حضور میلیونی خود در تشییع جنازه حامی این پیام بودند که اماما راه و هدفت تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد.

وی گفت: راه انقلاب و اسلام به سوی حق و حقیقت است و کسانیکه در مقابل نظام می ایستند باطل هستند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبری در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اظهار داشت: بر طبق گفته رهبری امام انسانی مومن، متعبد و انقلابی بود و با یاری خداوند و با ایمان به مردم توانستند جهان را تحت تاثیر انقلاب خود قرار دهند و دل مستضعفان را خوشنود سازند.

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم به ویژگی های ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت: ماه رمضان راه میانبری برای نزدیک شدن به خداوند است.

وی افزود: روحانیون شهرستان با حضور فعال خود در مساجد در ماه مبارک رمضان پاسخگو سوالات جوانان در زمینه مسائل دینی باشند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام، گزینه‌ای بسیار خوب بودند که توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند، افزود: امام خامنه ای بعد از رحلت امام آنچنان رهبری هوشمندانه و سیاستمدارانه در جهان اسلام داشتند که یاس و ناامیدی را در دل دشمن به وجود و با داریت خود انقلاب را تاکنون بیمه کرده است.

خطیب نماز جمعه هرات در پایان با تسلیت شهادت آیت الله سعیدی مبارز انقلابی اظهار داشت: خون شهدا این انقلاب را به وجود و تا ظهور امام زمان حفظ خواهد کرد.

ارسال نظرات