حجت الاسلام محمد اعرافی گفت: اگر می خواهیم اندیشه امام تحریف نشود، باید استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را پایه و اساس کار خود قرار دهیم و خود را آلوده به فرهنگ دشمن نکنیم.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۵۷
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمد اعرافی ضمن تسلیت سالروز رحلت جانسوز و جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: آنروزی که خبر ارتحال امام(ره) در کشور پیچید، آن قدر این خبر دردآور و این زخم عظیم بود که مردم تاب تحمل دربرابر فراق این یار بزرگ نداشتند، جمعیت میلیونی روانه تهران شد و مردم با هر وسیله ای برای تشییع و بیعت با امام بزرگ امتشان خود را به تهران رساندند.

وی بیان داشت: 14خرداد روزی بود که انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب اسلامی مرهمی شد برای زخم دلهای داغدار مردم و این واقعه ی خجسته و میمونی برای همه جوامع اسلامی شد.

امام جمعه موقت میبد با برشمردن قیام 15 خرداد بعنوان منشا مبارکی برای خیزش عمومی ملت مسلمان ایران در برابر رژیم تا دندان مسلح امریکایی و استکباری 2500 ساله شاهنشاهی اظهار داشت: حرکت مردم به تبع رهبرشان در قیام 15 خرداد موجب برکات فراوانی برای همه ملتهای مستضعف و همه جوامع شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اعرافی ضمن تشکر از مردم انقلابی شهرستان میبد در برگزاری مراسم سالگرد رحلت ملکوتی امام بیان داشت: امام مردی بود به استواری کوه، به مهربانی آفتاب و مردی جاودان در قلوب.

وی افزود: امام اگرچه فقیه و فیلسوف و عارف بود ولی شخصیت وارسته ایشان هرگز به این موارد وابسته نیست بلکه شخصیت ایشان در آیه شریفه "و جاهدوا فی سبیل الله حق جهاده" خلاصه می شود.

خطیب جمعه این هفته میبد ضمن بیان اینکه امام از مظلومین عالم دفاع میکرد اظهار داشت: اساس و مبانی مهم امام این بود که باید قدرتهای شیطانی را به زیر بکشیم.

وی ادامه داد: مبارزه با رفاه طلبی و عافیت طلبی در منظومه فکری امام بود و امام بر این معتقد بود که این راه سختی دارد و باید در این راه استقامت کرد.

حجت الاسلام اعرافی اذعان داشت: دشمن درصدد کتمان اندیشه امام است مثلا استکبارستیزی در برخی از زمانها متاثر از سیاستهای مقطعی می شود و کتمان می شود و این چیزی است که دشمن میخواهد گفتمان و اندیشه امام را کتمان کند.

وی با بیان این توصیه که مواظب باشیم به دشمن میدان ندهیم و در میدان آنها بازی نکینم چراکه دشمن هدفهای شومی دارد، افزود: شدت در برابر آمریکا و عدم تنزل در برابر مواضع انقلاب و ارزشها و مبانی امام و انقلاب، همراه با اتحاد بین همدیگر همان دو بال مهم برای انقلاب و اسلام است.

وی تصریح کرد: اینکه فقط بر طبل اسلام رحمانی میکوبند بسیار اشتباه است چرا که باید شدت در برابر دشمن هم داشته باشیم یعنی انسان باید مجهز به تقوا و تعلیم شود.

امام جمعه موقت میبد بیان کرد: اگر می خواهیم اندیشه امام تحریف نشود، باید استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را پایه و اساس کار خود قرار دهیم و خود را آلوده به فرهنگ دشمن نکنیم.

وی به اشاره به اینکه ما باید رهرو واقعی مقام معظم رهبری باشیم، ادامه داد: استقلال سیاسی یعنی مردم امور خود را بدست خود بگیرند.

حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت میبد در پایان با بیان اینکه وظیفه ما اینست که با نماینده محترم مردم میبد در مجلس شورای اسلامی مساعدت و همراهی کنیم، خطاب به وی بیان کرد: از نماینده محترم میبد در مجلس شورای اسلامی می خواهیم این سه وظیفه را انجام دهد: اول همت بر تقنین قوانین به نفع جامعه،دوم نظارت بر دستگاههای اجرایی و دولتی و سوم پیگیری خواسته های مردم و حل معضلات میبد و تفت.

میبد خبر

ارسال نظرات