حجت الاسلام و المسلمين طالبيان: امام خمینی(ره) یکی از برجسته ترین عالمان دینی زمان خود بود که با بصیرت و بینش سیاسی بالایی که داشت زمینه و بستر مناسب برای شکل گیری پایه های نظام اسلامی را فراهم کرد.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۵۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، خطیب نمازجمعه اشکذر با اشاره به فرا رسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان ، مردم را به حضور با دلی پاک و منزه از هر گونه گناه به این ماه سفارش و گفت:خدای متعالی در این ماه عنایت ویژه ای را به بندگان خود دارد و اجر و پاداش عظیمی را برای کارهای خیر قرار داده است.
حجت الاسلام طالبیان مردم را به سبقت گرفتن از یکدیگر در کارهای خیر در این ماه سراسر برکت دعوت کرد و افزود: ماه رمضان ماه خودسازی و تلاش برای برقرای ارتباط نزدیک بیشتر با خداوند است که عده ای در این مسابقه و رقابت ار فرصت استفاده می کنند و رستگار می شوند و عده ای با غفلت خود از دیگران جا می مانند.
امام جمعه اشکذر به گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد رحلت حضرت امام (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود:امام خمینی یکی از برجسته ترین عالمان دینی زمان خود بود که با بصیرت و بینش سیاسی بالایی که داشت زمینه و بستر مناسب برای شکل گیری پایه های نظام اسلامی را فراهم کرد.
وی امام خمینی را یکی از شاگردان خوب در مکتب ائمه ودین اسلام برشمرد و گفت: امام خمینی قبل از اینکه برای ما معلم خوبی باشد شاگرد و دانش آموز خوبی در مکتب دین و ائمه بود و همین باعث شد تا بر اساس آموزههای قرآن و دین مردم را نصیحت کند.
خطیب نماز جمعه اشکذر به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی اشاره و تاکید کرد: معظم له با فصاحت و شیوایی خاص خود شخصیت امام را تشریح کردند و به شخصیت برجسته حضرت امام که در به ثمر نشستن این انقلاب موثر بود پرداختند.
حجت الاسلام طالبیان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که امام را مومن متعبد انقلابی دانستند خاطرنشان کرد: صبر درمقابل شدائد برخواسته از انقلابی بودن،بلندهمتی و آرمان گرایی حضرت امام،پایبندی به استقلال و حاکمیت این کشور و حساس بودن و ایستادگی در مقابل خصومت دشمنان انقلاب از برجسته ترین ویژگی هایی امام خمینی بود که در کنار اراده و همت مردم به ثمر نشست و پای مستکبران و زورگویان را از کشور ما قطع و استقلال و حاکمیت مستقل را برای کشور ما به ارمغان آورد.
امام جمعه اشکذر با رد ادعای برخی که معتقدند عداوت آمریکا یک توهم است گفت: دشمنان ما و در راس آن امریکا خبیث با انقلابی بودن ما مخالفت دارند و عملکرد آنها و هم پیمانانشان در سالیان اخیر عکس این قضیه را به ما نشان می دهد.
وی نسل جوان امروز را به خواندن وصیت حضرت امام سفارش و افزود: جوانان امروز ما باید هوشیاری و بصیرت داشته باشند و خواندن وصیت امام در این زمینه به آنها کمک شایانی می کند و بدانند که با هوشیاری و بصیرت خود می توانند توطئه های دشمنان این نظام را که بیشتر متوجه آنهاست خنثی کنند و دست رد به سینه آنها بزنند.



ارسال نظرات