نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : تجربه مذاکرات هسته‌ای را نباید فراموش کنیم چرا که دریافتیم اگر کوتاه بیاییم، آمریکا دست از نقش مخرب خود برنمی‌دارد.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۳۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان اینکه عقل، فهم و ادراک سرمایه ارزشمندی است که خداوند به همه انسان‌ها بخشیده است، اظهار کرد: هر کسی به اندازه فهم و درک خود در جامعه مسؤول است.

وی افزود: عقل و فهم استعداد برجسته‌ای است که خدا در نهاد انسان نهاد و مهم این است که هرکسی بتواند از این سرمایه کم یا زیاد، چگونه بهره‌برداری کند.

امام جمعه قائم‌شهر به سخنان امروز مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرمودند این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی، واژه دوگانه تندرو و اعتدال، سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است و نباید در ورطه سیاسی ما جایی باز کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینان انقلابی را تندرو و غیرانقلابی را میانه‌رو می‌خوانند و این تقسیم‌بندی دوگانه بیگانه است.

معلمی با بیان اینکه افرادی که نقش ولایت فقیه را سیاست انگلیسی مطرح می‌کردند بهتر است آرام شوند، سکوت کنند و با فتوای امام در نیفتند، ادامه داد: تجربه مذاکرات هسته‌ای را نباید فراموش کنیم چرا که دریافتیم اگر کوتاه بیاییم، آمریکا دست از نقش مخرب خود برنمی‌دارد.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای ایران به تعهدات خود عمل کرد اما امریکا از تعهدات خود سر باز زد، اضافه کرد: همه باید انقلابی باشیم و این عقیده اشتباه است، تنها یارانی که در کنار امام بودند انقلابی هستند چرا که هر که راه امام (ره) را ادامه دهد، او انقلابی است.

معلمی با بیان اینکه به فرموده امام (ره) جنگ ما جنگ حق و باطل است و این جنگ تا ظهور ولی عصر (عج) ادامه دارد، اضافه کرد: از ریاست جمهور بابت جمله دشمنان آرزوی اختلاف میان قوا و رهبری را باید به گور ببرند تشکر می‌کنم که معنی این جمله این است که ما از خط رهبری فاصله نمی‌گیریم و هرچه مدیران مخلصانه‌تر در سایه امامت و ولایت کار کنند توفیقات‎شان بیشتر می‌شود.

امام جمعه قائم‌شهر به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند ما برای انقلاب شهید و جانباز داده‌ایم و در ازای آن دستاوردهای بزرگی به‎دست آورده‌ایم و اگر هوشیار باشیم و مسیر را اشتباه نگیریم به مرور زمان هزینه‌ها کمتر و موفقیت‌های ما بیشتر می‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از دستاوردهای مهم امام (ره) و انقلاب، حاکمیت و ولایت است و بنا به فرمایش امام (ره)، ولایت فقیه کاری برخلاف مصالح مردم انجام نمی‌دهد و اگر مملکتی طبق موازین ولایت فقیه پیش رود موفق‌تر است چرا که ولایت فقیه نمی‌گذارد حدود از مجاری خود بیرون برود و بر همه دستگاه‌ها نظارت دارد.

معلمی با اشاره به اینکه امام فرمود هر فقیهی را ولی نمی‌نامند، اظهار کرد: آنکه علم دارد عمل نیز دارد و خط و مشی وی خط و مشی اسلام و سیاست وی سیاست اسلام است.

وی بیان کرد: اگر اعضای مجلس خبرگان به رهبری رأی داده‌اند این موفقیت را داشتند که به سفارش امام راحل عمل کنند.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: امام راحل در مورد مقام معظم رهبری فرمودند من آقای خامنه‌ای را بزرگ کردم، او سربازی بزرگ در جبهه و جنگ، معلمی آماده، راهنما و مبارزی متعهد در خط اسلام و عالم به دین و سیاست است و نعمتی است که خدا به ما داده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام مردی حکیم و خورشید ولایت بود و آدم عادی و احساسی نبود.

معلمی به بازنشستگی شهردار قائم‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: شورا از معتمدین مردم تشکیل شده و آنها باید در انتخاب شهردار جدید دقت کنند تا فردی اصلح انتخاب شود، سعی کنند مصالح شهر و مردم در نظر گرفته و به جهات شخصی و جریانی توجه نکنند چرا که جهات شخصی به‌درد عاقبت مردم نمی‌خورد و جهات جریانی نیز به نفع مصالح شهر نیست.

وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: آنها باید برای دولت برادری کنند و یار و یاور آن باشند و رسیدگی به مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها