خبرهای داغ:
شیوه رفتار و مواجهه امام با اطرافیان و بستگان نکات درس آموز فراوانی در خود دارد.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۷۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در بین رهبران جهان در اعصار مختلف تاریخ ، امام خمینی (ره) یک شخصیت منحصر به فرد و به شدت انقلابی است ، شخصیتی که پایبند به اخلاق و عمل صالح است و هر آنچه دیگران را به آن امر می کند ، خود اولین عامل به آن است ، برای همین سخنان امام از جنس دیگری است ، دلنشین و گیرا ست.

امام در زمینه های مختلف حیات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی خانوادگی دارای یک روحیه واحد و انقلابی بودند. زبان گویا ی او در مواجهه با ابر قدرت ها در ایران حسینیه جماران به روح لطیف و دلنشین در خانواده مبدل می شود که همچنین انقلابی و آرمانگراست .

همچنین با نگاهی به خاطرات و گفته های منسوبان و بستگان امام، روشن می شود روحیه انقلابی و آرمان گرایی این مرد الهی فقط به عرصه سیاسی باز نمی گردد. نحوه برخورد انقلابی ایشان با نوه شان سید حسن خمینی، با فرزند شهید حاج آقا مصطفی (ره)، در سال های ابتدایی انقلاب گویای این موضوع است که امام در تحقق آرمان ها، با عزیز ترین بستگان و خانواده اش هم تعارف ندارد آنجا که بعد از غائله ای که حسین خمینی در شهر راه می اندازد و امام دستور می دهند او راه به تهران منتقل کنند و اگر او دست به اسلحه برد او را با تیر بزنند! یعنی مردم آگاه باشند که امام با هیچ کس تعارف ندارد.

امام یکی از مظلوم ترین چهره های انقلاب است آنجاکه در کش و قوس های سیاسی و اثبات تعامل و تسامح های روشن فکر مأبانه، سیره و اندیشه او به مسلخ می رود و با انتخاب گزینشی یک نکته از هزاران نکته انسان ساز او سعی در مصادره او می شود، این مظلومیت بیشتر آشکار می شود. متاسفانه این نوع رفتار با اندیشه امام در نزدیکان ایشان هم دیده شده است.

امام به ما آموخت که سر آرمان های انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) که خود بزرگترین منادی اش بود با کسی تعارف ندارد. امامی که ما می شناسیم امامی انقلابی است که در سایه ی تفکر اسلام انقلابی پای در راه مبارزه نهاد.

بدون شک امروز کسی که بیشترین اشتراکات فکری و مبنایی را با امام دارد به این آفتاب انقلاب نزدیک تر است، امام انقلابی ترین فرد در جریان الهی انقلاب اسلامی است و از بیت معظم امام نیز همین توقع می رود که از انقلابی ترین ها با شند.

سید مجتبی طباطبایی نسب 
ارسال نظرات
پر بیننده ها