خبرگزاری بسیج: آیین تکریم و معرفی رؤسای قدیم و جدید اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ورامین، با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولین در فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۶۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران؛  «مهدی ابوالحسنی» رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و واقعه 15 خرداد، بر ضرورت توجه بیش از پیش به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد.

وی اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد، فضایی را گشوده تا تمامی اصحاب فرهنگ و هنر با هر سلیقه و تفکر در چارچوب قانون به راحتی فعالیت کنند وِ همه نهادهایی که داعیه کار فرهنگی و هنری دارند باید با فرهیختگان و هنرمندان همکاری بیشتری داشته باشند؛ چراکه راه برون رفت از مسائل و مشکلات، ایجاد بستر فرهنگی و حمایت مسئولان از حوزه هنر است.

ابوالحسنی افزود: خونی که اکنون در رگ های جامعه ما جریان دارد، به واسطه آثار بزرگان دین و اصحاب فرهنگ و هنر است که از گذشته برایمان به جا مانده است و جهانیان، ایران را به واسطه آثار ایشان می شناسند.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که هجمه‌های فرهنگی از گوشه و کنار دنیا، جوانان ما را هدف قرار داده و باید تمام ظرفیت‌های کشور در خدمت استخراج یک مدل فرهنگی قرار گیرد که ضمن داشتن جاذبه برای جوانان از حریم فرهنگی جامعه نیز صیانت کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین تصریح کرد: کار سخت مدیران و متولیان امر ایجاب می‌‌کند تا در حرکت صحیح فرهنگی و هنری، بیش از گذشته و با وفاق روزافزون، نگاه عالمانه و عمیق تلاش کنند تا نخبگان و فرهیختگان فرهنگ و هنر در فضایی تنفس کنند که هوای تازه‌ای را برای جامعه به ارمغان آورند.

ابوالحسنی ادامه داد: باید حوزه فرهنگ را در تمامی ابعاد توسعه داد و لازمه این پیشرفت نیز هم افزایی اندیشه ها، ایجاد نگاه تخصصی، استفاده از تجارب ارزنده و مشورت با افراد کارآزموده، ایجاد وحدت رویه بین نهادها و دستگاه‌های متولی فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه «فرهنگ» حوزه مظلومی است و برای ارتقای حوزه فرهنگ، باید نگاه‌ها را تغییر داد، تاکید کرد: فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت سایر حوزه‌ها است و اقتصاد و سیاست نیازمند رفتار فرهنگی است.

وی با اشاره به قابلیت‌های فرهنگی و هنری و لزوم بسترسازی فرهنگی در ورامین، یادآور شد: شهرستان ورامین دارای پیشینه تاریخی با قدمت چند هزار ساله است و با توجه به قابلیت‌های فرهنگی و هنری که وجود دارد می‌توان حوزه فرهنگ و هنر را به جایگاه حقیقی خود و در شأن مردم شریف این شهرستان رساند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین ضمن انتقاد به برخی از مسئولان و متولیان امر که حمایت های لازم را ابراز نداشتند، بیان کرد: انتظار هنرمندان و فرهیختگان، توجه بیش از پیش مسئولان به این حوزه است؛ چراکه حضور آنان در جمع هنرمندان موجب دلگرمی خواهد بود.

«حمید آرمانهر» رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین نیز در سخنانی گفت: در دوران تصدی، سعی کردم که فرهنگ و هنر را بدست اهلش بسپارم که این اقدام مفیدی در جهت حمایت از هنرمندان بود.

وی افزود: آنچه بیش از پیش در عرصه فرهنگ وهنر باید بدان توجه داشت، اخلاق، احترام به پیشکسوت و معرفت شناسی است که اگر این دیگاه نباشد، راه بجایی نخواهیم برد.

 

وی در گزارش کوتاهی ضمن بیان برخی عملکرد ها و اقدامات این اداره، از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان محلی برای همکاری سازنده ای که داشتند، تشکر و ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه، مسیر رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر با شتاب بیشتری ادامه یابد.

در ادامه برخی از مسئولان انجمن های فرهنگی هنری، به بیان نقاط قوت و ضعف و مسائل و مشکلات خود پرداختند.

گفتنی است، مهدی ابوالحسنی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد در رشته ادبیات فارسی و پیش از این مسئولیت‌هایی چون: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری، معاونت آموزشی هنرستان موسیقی پسران دبیری چندین کنگره شعر، مسئول فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و چندین مسئولیت دیگر در حوزه فرهنگ و هنر را در کارنامه کاری خود به همراه دارد.

وی شاعر، ترانه‌سرا و آهنگساز از خطه قیام 15 خرداد ورامین است و تاکنون دو کتاب شعر نیز منتشر کرده است.

ارسال نظرات