امام جمعه بهشهر گفت: حاصل قیام 15 خرداد را امروز در سوریه و خان‌طومان مشاهده می‌کنیم و آنها به ما جوانان ما یاد دادند که چگونه از حریم ولایت دفاع کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۵۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهشهر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید دغدغه دولت، ملت و آحاد جوانان باشد، اظهار کرد: دشمن از طریق تحریم، اخلال در اقتصاد و معیشت مردم با تمام توان به میدان آمده و در این جبهه ناپایداری می‌خواهد به عزت و عظمت ملت ایران اسلامی ضربه بزند.

وی با تأکید بر اینکه باید در کنار یکدیگر تا حد توان در اقتصاد مقاومتی کار کنیم و ثمره خوب کار کردن این است که به نتایج مثبت در اقدام و عمل می‌رسیم، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌طلبد که شبانه‌روزی پای عرصه بوده و بی‌وقفه برای مردم کار کرد و خود را خادم مردم بدانیم.

امام جمعه بهشهر خطاب به سران سه قوه، گفت: اقدام و تلاش عملی ما را در مقابل هرگونه تهدید خارجی مصون می‌سازد و درست است که مردم نیز باید به دولتمردان کمک کنند، اما وظیفه مسؤولان است که زمینه‌های فعالیت اقتصادی جامعه به‌ویژه جوانان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این راه باید بسترسازی کرده و نباید نظاره‌گر گلایه‌ها و ناله‌های مردم شهر خود برای رفع بیکاری جوانان باشیم، زیرا وجود این مشکلات، به نوبه خود در جامعه آفت‌زا است.

جباری با اشاره به بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و اینکه محصول عمر چندین ساله قیام امام (ره) نظام مقدس اسلامی، بیداری مردم و عزت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی آن‌چنان در دنیا اثر گذاشته است که وقتی با سران غرب و ملل دیگر مصاحبه می‌شود، آنها می‌گویند که با نام امام راحل احساس عزت و غرور می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی مردم ایران با پای پیاده و پرچم به‌دست به‌راه افتاده تا خود را به مراسم سالگرد ارتحال امام برسانند و گوش به فرمان رهبری معظم و این سکان‌دار انقلاب بنشینند، دشمن از این اقتدار و صلابت می‎ترسد و باید بداند امروز امام راحل مانند خورشید در دنیا می‌درخشند.

خطیب جمعه بهشهر ادامه داد: در زمان امام خمینی (ره) دیدیم که چگونه شوروی کمونیستی از بین رفت و امروز به اعتراف همه کارشناسان غربی و سعودی، آمریکا و عربستان در منطقه شکست خورده‌اند.

وی قیام 15 خرداد را راهنمای شهدای مدافع حرم دانست و ادامه داد: شهدای قیام 15 خرداد راه را برای دفاع از اسلام برای ما هموار کردند و حاصل این قیام را امروز در سوریه و خان‌طومان مشاهده می‌کنیم و آنها به ما جوانان ما یاد دادند که چگونه از حریم ولایت دفاع کنیم.

جباری مهم‌ترین عامل موفقیت رهبر کبیر انقلاب را ایمان آن بزرگ‌مرد تاریخ عنوان و اظهار کرد: امام خمینی (ره) با همه وجود به مقابله با اسلام آمریکایی پرداخت و توانست همه آزادگان جهان را با این حقیقت آشنا کند که آنها تنها نیستند و ما از هر مظلومی در سراسر دنیا حمایت می‌کنیم.

وی مسئله نفوذ را یادآوری و تصریح کرد: در برخی روستاها مشاهده می‌شود که افرادی می‌خواهند فضا را آلوده کنند، توصیه می‌کنم که هر روستا به یک جبهه فرهنگی تبدیل شود و عده‌ای خیال نکنند که در امنیت و سکوت محیط‌های آرام بتوانند به جبهه انقلاب ضربه بزنند.

امام جمعه بهشهر در پایان گفت: اتحاد رمز پیروزی در همه زمینه‌ها بود و امروز در سایه همین شاخصه مهم باید غم‌خوار یکدیگر بوده و فراموش نکنیم که در اسلام جناح و حزب و چپ و راست معنا ندارد و همه باید برای رضای خدا به مردم خدمت کنیم.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها