امام جمعه سامان استکبار ستیزی و دشمن ستیزی را از ویژگی های امام خمینی (ره) دانست.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۳۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین ملک‌پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امام بنده صالح خدا، مرد عبادت، اهل گریه های شبانه، اهل مناجات و توسل و زیارت و اهل تلاوت قرآن بود.

ویبا بیان اینکه امام(ره) زندگی ساده ای قبل و بعد مرجعیت داشت خاطرنشان کرد: قبل و بعد از رهبری لباس و مسکن ساده و استیجاری او در جماران همه را مبهوت کرده بود او همچون جد بزرگوارش امیرالمومنین (علیه السلام) دنیا را سه طلاقه کرده بود و به هنگام ارتحال هم از او فقط چند جلد کتاب به ارث ماند .

امام جمعه شهر سامان افزود: قدرتهای دنیا، شخصیت ها و سفرا می آمدند کوچه های باریک جماران و خانه ساده امام را می دیدند و متاثر می شدند و میگفتند خدایا این مرد با این زندگی ساده و بی آلایش لرزه بر جان مستکبرات دنیا انداخته است.

این مسئول با اشاره به اینکه عزیز کشور ما به برکت انقلاب و امام عزیز به استقلال و آزادی و کرامت رسید تصریح کرد: نگاه کنیم به قبل انقلاب  که کشوری وابسته و ضعیف بودیم الان بحمدالله در اوج قدرت و عزت هستیم لذاست که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در حرم امام خمینی فرمودند: اگر راه امام را گم یا فراموش کنیم ملت ایران سیلی خواهد خورد که لازم است برای استقلال و عزت کشور همان راه را ادامه بدهیم ان شاء الله.

ملک‌پور با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه تقواست اذعان کرد: تقوا یعنی اینکه انسان دائما از خود مراقبت کند ومواظب باشد به کج راهه نرود تقوا یک زرهی بر تن انسان باتقواست که او را از آسیب ها و ضربه ها حفظ می کند.

وی با بیان اینکه حفظ کردن فقط مربوط به مسائل معنوی نمی شود خاطرنشان کرد:  «مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ » در امور دنیا هم تقوا تاثیرات بسیار مهمی دارد ماه رمضان ماه اطاعت و عبودیت است که در یک کلمه یعنی ماه تقوا. « أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» معنای روزه فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست.از گناه هم باید دوری کردکه این از آداب اولیه روزه است تصمیم بگیریم لااقل در این ماه یک مراقبت بکنیم از رفتارمان از گفتارمان از کردارمان آنچه را که خدا راضی نیست انجام ندهیم و بر زبان نیاوریم. اصلا با خدا عهد ببندیم که در ماه مبارک رمضان از غیبت  و تهمت و بدگویی خودداری کنیم. زبانمان ، چشممان گوشمان سایر اعضا و جوارح را تحت اراده خود در بیاوریم واعمال و رفتار و اقوال را مراقبت کنیم شاید همین عمل شایسته موجب شود خداوند تبارک و تعالی به ما توجه کند وبه ما توفیق بدهد که بعد از سپری شدن ماه رمضان از آتش نجات پیداکنیم آدم مهذبی شویم ان شاء الله.

امام جمعه سامان اظهار کرد: امروز ۱۴ خرداد ماه است در سال ۱۳۶۸ در اوج اندوه از دست دادن رهبر کبیر انقلاب اسلامی خبرگان ملت ایران اقدام انقلابی انجام دادند و در عمل به وظیفه الهی خودشان رهبر جدید انقلاب اسلامی را به امت داغدار معرفی کردند. درآن فضای غم و اندوه و بحران انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) مرهمی شد بر دل داغدار مردم.

وی افزود: حالا با گذشت ۲۷ سال از این تصمیم مهم مشخص شد که این رهبری حکیمانه و این راهبری خردمندانه چه اثر عظیمی در ایران اسلامی و درمنطقه داشته است. راه سعادت ملت ایران همان راه امام خمینی (ره) . یکی از مهمترین تلاش های رهبر معظم انقلاب اسلامی این بوده که راه امام تداوم پیدا بکند این راه دچار انحراف نشود و در سالهای گذشته متاسفانه شاهد آن بودیم که افرادی که گاه در ظاهر ربطو نسبتی با امام داشتند و یا مدعی این ربط و نسبت بودند در عمل برخلاف آرمانها و اصول امام سخن گفتند و به گونه ای رفتار کردند که مکتب امام دچار تغییر و تحریف شود.

ملک پور اظهار کرد: مثلا استکبار ستیزی که از مسلمات راه امام بود را منکر شدند یا بعضی این ادعا را کردند که دوران مکتب امام به پایان رسیده و با بی شرمی تمام مدعی شدند اندیشه های امام را باید به موزه ها سپرد. یا بعضی شکل و ظاهر را تغییر نمی دهند بلکه از جایگاه اصیل خود خارجش می کنند و برداشتی متفاوت و نا صحیح را نشان مردم می دهند، کسی که از حماسه کربلا صلح و مذاکره با دشمنان آن هم به معنی چانه زنی امروزی را برداشت می کند خواسته یا ناخواسته مرتکب تحریف شده است.کربلایی که انقلاب اسلامی از آثار و برکات آن است و الگوی اصلی این قیام بزرگ به حساب می آید و این روش خطرناک ترین روش است چرا که الفاظ و اصطلاحات غیر دینی نیست و بعضا می آیند اولویت ها را تغییر می دهند مثلا یکی از تکالیف نظام اسلامی بهبود وضعیت معیشت مردم است از آن طرف پذیرش هر نوع سلطه ای از سوی اجانب و بیگانگان پذیرفته و مشروع نیست حالا جریان نفوذ سعی می کند با بزرگنمائی مسئله اول استکبار ستیزی که از اهمیت بالاتری برخورداست را کم اهمیت جلوه بدهند و از شدت آن کم کنند و در گذر زمان آن را از ارزش و اعتبار بیندازند لذا همه مردم از مسئولین و اهل علم تا مردم عادی باید هوشیاری و دقت خود را بالا ببرند و از معرفی نادرست مبانی انقلاب و اندیشه امام خمینی(ره) جلوگیری کنند و با بصیرت و تقوا و ایستادگی پشت سرمقام معظم رهبری حرکت کنند آنوقت خواهند دید که کربلا درس مقاومت و استکبارستیزی و اندیشه های امام سرلوحه ملت های مبارز و آزادی خواه است و آنی که باید اندیشه هایش به موزه برود اندیشه های شماست و ملت با درس گرفتن از قیام عاشورا یزیدیان را به خاک مذلت خواهند نشاند.

این مسئول به مناسبت 15 خرداد نیز اشاره کرد و گفت: زندانی شدن حضرت امام خمینی (ره) به دست ماموران ستم شاهی و قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ و  سخنان کوبنده و افشاگرانه امام (ره)،  محمدرضا شاه را پیش مردم تحقیر و رسوا کرد و دو روز پس از این سخنرانی در سحرگاه ۱۵ خرداد امام به دستور شاه در منزل مسکونی خودش دستگیر شد و او را به زندان انفرادی بردند و بعد از انتشار این خبر اعتراضات گسترده ای در قم و تهران و ورامین و مشهد و شیراز برگزار شد که ماموران نظامی مردم را به خاک و خون کشیدند و این خودش شد یک ائتلاف نانوشته ای بین بازاریان و روحانیت که تا سال ۵۷ ادامه پیدا کرد و منجر به قیام سراسری و سقوط رژیم ستم شاهی شد و می شود گفت قیام اسلامی و فراگیر مردم ایران در ۱۵ خرداد ۴۲ باعث افزایش آگاهی سیاسی مردم و حضور بیشتر آنها در صحنه شد و رهبری امام خمینی(ره) تثبیت شد که یاد و خاطره تمامی شهدا از صدر اسلام تا کنون به خصوص شهدای ۱۵ خرداد ۴۲  را گرامی می داریم و علو درجات را از خداوند متعال برای آنها خواستاریم

ارسال نظرات