خبرهای داغ:
استاندار سمنان گفت: 220 هزار شهید که تقدیم انقلاب اسلامی شده بوسیله قلم عالم برجسته امام امت توانستند به اوج برسند و باید گفت دم مسیحیایی او انسان زمین گیر را آسمانی کرد و انسان معمولی به اوج برسد و ره صدساله را یک شبه طی کند.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۲۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا خباز در چهلمین سال-یاد آیت الله دانش پژوه و یادمان بیش از 60 روحانی شهید و فقید روستای ابرسج شهرستان شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و علما و مسئولین در حسینیه سیدالشهدا این روستا برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ارتحال آیت الله دانش پژوه اظهار کرد: آیت الله دانش پژوه شخصیت بزرگی برای مردم استان سمنلان و بویژه شهرستان شاهرود و برای همه علاقمندان به فرهنگ در این منطقه و شخصیت آشنایی است.

وی افزود: تجلیل از 60 شخصیت روحانی از این سلسله جلیل القدر دلیلش این است که امروز مردم از آثار وجودی آنها بهره می برند و به قصد قدردانی و تجلیل از آن ریشه و اساس این محفل برگزار شده که از دست اندرکاران و برپا کنندگان آن از طرف خود و آیتا الله شاهچراغی و علما استان و دوستان تشکر می کنم.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: از صدر اسلام تاکنون شخصیت های بزرگی آمدند تا برای خدمت به جامعه اسلامی و برای هدایت جامعه در کسوت روحانی و مبلغ که به حق به عنوان یک شخصیت کارشناس عمر شریف خود را در راه شناخت دین و انتقال آن به مردم مصروف نمودند و در بین ما بوده و مانند ستارگان درخشان حوزه زندگی خود را منور می کردند.

وی تصریح کرد: عزیزانی که برای رسیدن به مقامات معنوی از مظاهر دنیوی چشو پوشیدند تا بتوانند آن رسالت مهم پیامبرگونه که بر عهده آنهاست ادا و درست انجام دهند.

خباز با اشاره به آیت الله دانش پژوه بیان کرد: امروز ما در چهلمین سال ارتحال ملکوتی یکی از این برجستگان هستیم، شخصیتی که از وجود او جامعه هدایت شد و به نسل جوان امروز نیز اعلام کنیم در هر امور ما نیاز به کارشناس داریم همانطور که برای ساخت ساختمان سراغ مهندس و برای مداوای بیماری سراغ دکتر متخصص می رویم در مسائل معنوی و دینی نیز نیاز به کارشناسان داریم و این کارشناسان علما هستند.

وی ادامه داد: این علما عمر خود را سالیان سال برای تحقیق در متون اسلامی می گذرانند و از اقیانوس مواج دین مسائل و وظایف را استخراج و در اختیار ما می گذارند که یکی از آنها آیت الله دانش پژوه و امثالهم است.

خباز با بیان اینکه آیت الله دانش پژوه در شاهرود مورد علاقه و رجوع و اعتماد مردم بودند و در آخرین لحظارت عمر نیز در محراب عبادت جان به جان آفرین تسلیم نمودند اظهار کرد: وجود ایشان باعث خیر و برکت بوده و هم بعد از وی عزیزان در سلسله جلیله این مرد وجود شهید و فقیه پرورش یافتند که ما در خراسان نیز از وجود علمای ابرسج چون آیت الله معصومی بهره ها برده ایم.

وی اضافه کرد: وجود آیت الله دانش پژوه باعث شد علمایی تحویل جامعه شوند که وجود آنها هدایت گر بوده و هست.

استاندار سمنان با اشاره به اشاره به حدیث پیامبر که قلم علما افضل بر خون شهداست عنوان کرد: جایگاه شهید رفیع است و مقام او والاست که کسی بدان نمی رسد و شهید با شهادت در اعلی علیین جای می گیرد اما قلم علما و دانشمندان بالاتر از خون شهید است و دلیل آن این است کع قلم عالم شهید پرور است.

وی با اشاره به ارتحال امام راحل در 14 خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید کرد: امام بزرگوار شخصیتی است که جامعه را از عمق ذلت به اوج عزت رساند و جامعه وابسته را به اوج اقتدار رساند و امروز روی پای خودمان در سرزمینی زندگی می کنیم که آزادی خواهان جهان بدان چشم دوخته اند.

خباز اضافه کرد: 220 هزار شهید که تقدیم انقلاب اسلامی شده بوسیله قلم عالم برجسته امام امت توانستند به اوج برسند و هنر امام این بود از جوان لااوبالی مجاهد فی سبیل الله ساخت و دم مسیحیایی او انسان زمین گیر را آسمانی کرد و انسان معمولی به اوج برسد و ره صدساله را یک شبه طی کند.

وی با بیان اینکه از جایگاه شهید کم نمی شود و شهید جایگاه خودش را دارد ادامه داد: شهید مشتری و ذات اقدس خدا خریدار است، از طلبه و عالم و مجاهد جان می خرد و در مقابل بهشت را می دهد و شهید به راحتی و عادی شهید نشد و انتخاب کرد و عالم او را راهنمایی کرد تا به اوج برسد و انسان معمولی مجاهد فی سبیل الله شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: همه ما آنچه داریم از مسائل معنوی و از مسیر علما بزرگ داریم و در راه هدایت جامعه اسلامی قدم برداشتند و ما باید در مسائل دینی و اعتقادی به کارشناسان دینی و عقلا و منطقین مراجعه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها