خبرهای داغ:
آیت الله مکارم شیرازی در پیامی یاد و خاطره آیت الله دانش پژوه و علمای ربانی روستای عالم خیز ابرسج را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۲۳
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در مراسم چهلمین سال-یاد آیت الله دانش پژوه و 60 شهید و فقیه روحانی ابرسج پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به این مناسبت توسط حجت الاسلام دانش پژوه فرزند آیت الله علی اصغر دانش پژوه قرائت شد.

در این پیام آمده است: سلام بر ابرسج و عالمان دین پرور و مردم عالم پرورش

خداوند متعال در قرآن کریم برخی از سرزمین ها را مبارک خوانده، چرا که علاوه بر برکات مادی، کانون پرورش انبیا بوده اند. بر همین اساس روستای ابرسج را نیز می توان مبارک دانست، چه این که هم از نعمت های مادی الهی برخوردار است و هم عالمان بزرگی از آن برخاسته اند و چگونه چنین نباشد در حالی که از پیامبر اعظم(ص) روایت شده است که فرمود( برکت در وجود بزرگان و دانشمندان شماست(کنزالعمال،ج1،ص174)، همان بزرگانی که به فرموده امیرالمونین(ع) رتبه شان،برترین رتبه است(غرر الحکم،حدیث 5434)، پس براستی این سرزمین همچون بسیاری از نقاط ایران اسلامی شایسته درود و سلام است.

اگر چه عالمان روستای گرانقدر ابرسج بسیار بیش تر از آن هستند که در این مجال اندک بتوان نام آنان را برشمرد، ولی شایسته است در راس آنها به عالم جلیل القدر مرحوم بابا آقا سیدعلی اشاره شود که از نسل پر برکت او حدود یکصد روحانی پرورش یافته اند. همچنین سزاوار است از بزرگانی همچون آیت الله حاج سیدعباس موسوس شاهرودی که در فقاهت و فلسفه و عرفان، واجد مقامات ارزشمدی بود و مرحوم آیت الله حاج آقا حسین شاهرودی که تلاش های او در بحبوحه انقلاب اسلامی ایران، فراموش ناشدنی است و مرحوم آیت الله حاج شیخ علی اصغر دانش پژوه که افزون بر مقامات علمی و معنوی،تواضع و شرح صدر و سلوک مردمی او زبان زد همگان است، یاد شود.

اینجانب ضمن تجلیل از علمای بزرگ روستای افتخار آفرین و فرستادن درود بر مردم متدین و عالم پرور آن، امیدواریم که خداوند متعال برکات مادی و معنوی خود را بر این روستا مضاعف فرماید و همچنان شاهد ظهور بزرگانی از این سرزمین پر برکت باشیم و دیگر نقاط کشور اسلامی ایران نیز همواره رهپوی این مسیر حقانی باشند تا بدین ترتیب زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) و تشکیل حکومت فراگیر اسلامی در تمامی دنیا گردند.

بمنه و کرمه. 12/3/95. ناصر مکارم شیرازی

ارسال نظرات
پر بیننده ها