سردار کارگری در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم گیلانی:
یکی از فرماندهان سپاه گفت: شهادت مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور را دارای ارزش دانست و گفت: دشمن خون آشام تکفیری با عقبه غربی عربی به دنبال حضور در ایران است لذا عقل حکم می کند تا در خارج از کشور با آنها مقابله کنیم تا زنان و کودکان آسیب نبینند
کد خبر: ۸۶۸۸۳۳۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار غفور کارگری، یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و از فرماندهان سپاه پاسداران در مراسم سومین سالگرد شهادت پاسدار گیلانی مدافع حرم، «شهید محمدحسین عطری» که در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار شد، با اشاره به تقارن سالروز شهادت شهید عطری با سالگرد ارتحال امام(ره)، اظهار کرد: قطعا در این تقارن منحصر به فرد رمز و رازی نهفته است.

وی امام خمینی(ره) را دست گیر مسلمانان عالم و یار و غمخوار مستضعفان دانست و با تاکید بر بازخوانی رابطه امام و شهدا، تصریح کرد: امام سرنوشت بشریت را تحت تاثیر قرار داد و تاریخ معاصر ایران را دگرگون کرد. ستارگان درخشانی در کنار این خورشید نورانیت دارند و آن شهدا هستند.

سردار کارگری با اشاره به فرمایش امام راحل درباره شهدا، خاطرنشان کرد: امام شهدا را فخر اولیاء و خانواده شهدا را چشم و چراغ ملت معرفی کرد. این تعابیر درباره شهدا نشان دهنده جایگاه والای شهید و شهادت است.

یکی از فرماندهان سپاه پیوند عمیق با ولایت فقیه را محور وصیت نامه های شهدا دانست و گفت: اسلام، خودسازی و تهذیب، تقوا، وحدت کلمه و عشق به ائمه و مکتب امام حسین(ع) محور اصلی گفتمان امام خمینی(ره) بود و لذا شهدا بر همین محور حرکت می کردند. فلسفه و انگیزه حضور در جبهه در وصایای شهدا، اسلام و انقلاب است و نام ایران بدون محتوای اسلامی ذکر نشده است.

وی با اشاره به اشتراک فرهنگ شهدا و سیره الهی سیاسی امام، خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد شهدای دفاع مقدس و صد درصد شهدای مدافع حرم نام های اسلامی و شیعی و برگرفته از قرآن و روایات دارند و این فرهنگ شهداست. باید در نامگذاری فرزندانمان توجه داشته باشیم.

سردار کارگری با بیان اینکه در تاریخ 200 ساله قبل از انقلاب، هر بار بخشی از ایران در مواجهه با جنگ جدا شد، ابراز کرد: امام ایران را از مستعمره آمریکا و انگلیس بودن نجات داد و بعد از انقلاب با فداکاری های شهدا و رزمندگان، حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن نیفتاد.

یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به پیشرفت های علمی، نظامی و هسته ای کشور، عنوان کرد: به برکت خون شهدا امروز ایران الگوی مبارزین جهان اسلام و الهام بخش حرکت های ضد استعماری شده است. با کمک قهرمان ملی ایران به زودی حکومت شیعی در عراق برقرار می شود و تکفیری ها سقوط می کنند.

وی سوریه را منطقه راهبردی ایران دانست و گفت: تمام دشمنان اسلام جمع شده اند تا سوریه را تضعیف کنند، اما به خاطر حضور مدافعان حرم، گفتمان ایران در سوریه پیش می رود. یمن نیز با الگوگیری از فرهنگ شهدا مقابل تمام قدرت های جهان با پرچم داری عربستان و فرماندهی آمریکا ایستاده است.

سردار کارگری شهادت مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور را دارای ارزش دانست و متذکر شد: دشمن خون آشام تکفیری با عقبه غربی عربی به دنبال حضور در ایران است لذا عقل حکم می کند تا در خارج از کشور با آنها مقابله کنیم تا زنان و کودکان آسیب نبینند.

وی شهدای مدافع حرم را مصداق «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ...» دانست و خاطرنشان کرد: مدافعان حرم اهل بیت(ع) فهم و بصیرت بالا در کنار نگاه دینی و ملی عمیق دارند لذا مقرب تر هستند. شهید عطری سه سال جلوتر از سایر شهدای مدافع حرم است و لذا مقامش بالاتر از خیلی از شهداست. با خودمان عهد ببندیم که ارتباط با شهدا را حفظ و از ارزش های شهدا مراقبت کنیم.

 

ارسال نظرات