خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

هیچ‌کس به‌ دنبال مطرح کردن مطالبات فرهنگی استان نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید برای تدوین اطلس مؤسسات قرآنی در آذربایجان غربی اقدامات لازم را انجام داد.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۹۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در آئین دیدار با قاریان، حافظان، اساتید و فعالان قرآنی ارومیه که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان ترتیب یافت، اظهار داشت: باید در راستای ایجاد اطلس مؤسسات قرآنی در استان گام‌های بلندی برداشت، زیرا در این صورت هدایت نخبگان دینی، توزیع امکانات و منابع مالی نیز تسهیل می‌شود.

وی با بیان این‌که حضرت امام(ره) با الهام گرفتن از قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران را به مرحله پیروزی رساندند گفت: در احوالات امام خمینی(ره) آمده است، به رغم داشتن مشغله‌های مختلف و متعدد مربوط به کشور روزانه سه جزء قرآن تلاوت می‌کردند.

این مسؤول با بیان اینکه همه علمای بزرگ جهان اسلام چنین بوده‌اند و اغلب آنها به واسطه فیض الهی و انس با قرآن کریم در علوم به جایگاه رفیعی دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: خواجه‌ نصیرالدین طوسی به عنوان یکی از دانشمندان بزرگ شیعه ریاضی‌دان، منجم، فیلسوف، متکلم و فقیه هستند، تا جایی که روزانه 15 جزء قرآن قرائت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت ایجاد اطلس مؤسسات قرآنی، گفت: نه‌تنها در این زمینه بلکه در سایر حوزه‌ها نیز یکی از کمبودهای اساسی در استان این است که اطلاعات جامع و کامل در مورد یک موضوع نداریم، در صورت نبود اطلاعات کافی نمی‌توان برنامه‌ریزی درست و مفید انجام داد.

این مسؤول بر ضرورت تعامل و همکاری هر چه بیشتر فعالان قرآنی تاکید و تصریح کرد: وجود چندین قاری بین‌المللی در استان نشان‌دهنده گرایش مردم آذربایجان غربی به سمت این سری فعالیت‌ها است، که به رغم انجام گرفتن کارهای پراکنده چنین نخبه‌هایی پرورش یافته‌اند، بنابراین در صورت ساماندهی کردن برنامه‌ها می‌‌توان نتایج به مراتب بهتری دست پیدا کرد.

وی انتقال مباحث، مشکلات و مسائل را به دفتر نمایندگی ولی فقیه استان به صورت مکتوب یا شفاهی خواستار شد، بیان داشت: در صورت اطلاع یافتن از دغدغه‌ها برای حل و رفع آنها در جلسات مختلف اهتمام می‌شود، ولی متاسفانه گاهی مسائل و دغدغه‌ها انتقال پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سفر اخیر رئیس دولت یازدهم به استان با اشاره به اینکه همه صرفا راه‌آهن، بیمارستان و ... را به عنوان دغدغه مطرح کردند، از این تأسف خورد که هیچ کس به دنبال مطرح کردن مطالبات فرهنگی استان نبود، حال آنکه در کنار مسائل عمرانی و سازندگی باید به مسائلی از این جنس توجه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار