کارشناس علوم دینی گفت: اصلی‌ترین هدفحضرت امام خمینی(ره) از صدور انقلاب اسلامی، صدور تفکر اسلامی بود تا دیگر ملت‌ها نیز خود را باور کنند و دیدیم که ملتی پس از انقلاب اسلامی به خودباوری رسید توانست هویت پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۱۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

حجت‌الاسلام فرهاد نبویان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال امام راحل و قیام 15خرداد با اشاره به بیداری جهان اسلام در سال‌های اخیر گفت: کشورهای مختلف جهان با تاثیرپذیری و الگو قرار دادن انقلاب اسلامی سعی در مبارزه با استکبار جهانی دارند که این ناشی از اندیشه‌های انقلابی امام راحل است.

وی همچنین لزوم ایستادگی قاطع در مقابل طمع ورزان و متکبران را یکی از برجسته ترین نقاط امام دانست و افزود: قدرت‌های سلطه گر در طول تاریخ همواره به دنبال چپاول و غارتگری دیگر ملت‌ها بوده‌اند اما بایستی در مقابل زیاده خواهی و طمع ورزی آنها ایستادگی کرد.

کارشناس علوم دینی و مذهبی تصریح کرد: در منشور روحانیت امام بارها به مسئله نفوذ در بدنه روحانیت اشاره شده که با اشاره به سخنان امام (ره) ارعاب، زور و خدعه، نفوذ از راه‌های ضربه زدن به روحانیت است و در قرن معاصر وقتی خدعه ارعاب و تهدید کارگر نشد راه‌های نفوذ تقویت گردید.

حجت‌الاسلام نبویان در ادمه گفت: تقویت نگرش‌های متحجرانه و ترویج نظریه جدایی از دین از سیاست در میان دین داران از مصداق بارز استراتژی نفوذ دشمن از دیدگاه امام است.

وی با اشاره به جریان نفوذ دراوئل انقلاب افزود: از جمله اقداماتی که این جریان نفوذی در مقابله با جریان انقلاب می کرد تهمت و افترا بود که حضرت امام(ره) با ارائه راهکارهایی با این جریان نفوذی برخورد کردند.

کارشناس علوم دینی و مذهبی تصریح کرد: اتحاد و همبستگی نیروهای انقلابی و جلوگیری از هرنوع تضعیف، شناخت دقیق مولفه‌های مکتبی امام خمینی(ره) ضروری بوده که تلاش برای ترویج این مکتب در جامعه و تحقق عملی اهداف این گفتمان در عرصه‌های مختلف از جمله اقداماتی است که در مقابله با جریان نفوذ صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام نبویان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) در برپایی انقلاب ساده زیستی بود که این ویژگی بارز، ایشان را از سایررهبران جهان متمایز کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات