خبرهای داغ:
نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس:

صاحبان ثروت و قدرت دیگر به مطالبات ضعفا و مردم توجه نمی کنند

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبان ثروت و قدرت دیگر به مطالبات ضعفا و مردم توجه نمی کنند و شکاف طبقاتی، فاصله فقر و غنا و اشرافی گری در جامعه در حال افزایش است.
کد خبر: ۸۶۸۷۹۹۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن کامران اظهارکرد: مهمترین ملاک برای سلامتی سیستم اداری، نظارت است. متاسفانه نظارت مجلس ضعیف است چون بده و بستان، ملاحظه کاری، نان به هم قرض دادن در آن زیاد است.
وی افزود: صاحبان ثروت و قدرت دیگر به مطالبات ضعفا و مردم توجه نمی کنند و شکاف طبقاتی، فاصله فقر و غنا و اشرافی گری در جامعه بیشتر می شود. امیدواریم مجلس دهم بتواند ساده زیست باشد و نظارت خوبی بر ارگان ها داشته باشد. این زشت است که یک نماینده بیاید سوال و استیضاح کند و سپس امضایش را پس بگیرد. اگر از روی بی دانشی این کار را انجام داده، کار قبیحی است و اگر از روی دانایی امضایش را پس بگیرد، بدتر است.
کامران تاکید کرد: در رابطه با قوانین نباید یک مسئله را اگر دولت از آن خوشش می آید بر آن اصرار کند و اگر خوشش نیابد، بی توجهی کند. وقتی یک طرحی قانون شد، دولت باید آن را اجرا کند. گاهی اوقات قانونی تصویب می شد و دولت آن را اجرا نمی کرد.
نماینده سابق مجلس در خصوص برنامه ششم گفت: در مجلس نهم یک تیم 45 نفره با برنامه ریزی منسجم تلاش کردند برنامه ششم را پی ریزی کنند و در مجلس دهم می بایست این برنامه عملیاتی شود.
وی با اشاره به لایحه خدمات کشوری، اظهار کرد: این لایحه هرچه زودتر باید اجرایی شود اما هر سال دولت آن را عقب می انداخت چون به ضرر مقامات بود. این که دولت هر سال این لایحه را تمدید می کند، ظلم به کشور است. چون متناسبی سازی و همسان سازی بازنشستگان و کارگران انجام نشده است. مابه التفاوت هزینه نیروهای مسلح پرداخت نشده است. مطالبات ایثارگران داده نشده است. الان سیاست به شکلی شده است که کسی که بیشتر حقوق می گرفته، الان هم بیشتر دریافت می کند و کسی که کمتر حقوق دریافت می کرده، هنوز هم حقوقش اندک است.
کامران در خصوص افزایش حقوق مسئولان تصریح کرد: می گویند می توان 7 برابر از حقوق قانون کار، به هر شخص بیشتر حقوق اعطا کرد اما از طرفی مزایا را بیشتر می کنند و حقوق بیشتری دریافت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار