معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان خبر داد؛

اعزام 6 هزار و 400 زائر کردستانی به مرقد مطهر امام خمینی(ره)

حسینی از اعزام 6 هزار و 400 زائر کردستانی در قالب 10 کاروان از 10 شهرستان برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) به تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۹۴۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس، سرهنگ ابراهیم حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس در گفتگویی با موضوع اعزام کاروان های استان کردستان به مرقد امام راحل اظهار داشت: مراسم سالگرد امام خمینی(ره) در واقع مراسم ادامه راه امام (ره) است.

وی افزود: برای اینکه یاد، نام و راه امام(ره) را همیشه زنده و پویا نگه داریم؛ مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) هر سال پرشکوه تر برگزار می شود.

وی بیان داشت: علاوه بر برنامه هایی که هرسال در ایام رحلت امام خمینی(ره) در استان برگزار می شود، یکی از این برنامه های اساسی حضور زائرین استان در مرقد شریف امام راحل و تجدید بیعت و پیمان با آرمان های والای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حسینی با بیان اینکه هرسال استقبال مردمی برای حضور در مراسم ارتحال امام (ره) گسترده است، اظهار داشت: امسال نیز سهمیه استان در همان روزهای آغازین ثبت نام تکمیل شد و زائرین تقاضای سهمیه بیشتر را داشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس، سهمیه اعزامی برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) برای هر استان را 6 هزار نفر بیان کرد و گفت: سهمیه استان به دلیل حجم استقبال مردم به 6 هزار و 400 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد زائر کردستانی در 10 شهرستان ثبت نام شده اند که در قالب 210 اتوبوس پنج شنبه 13 خردادماه برای حضور در مراسم ارتحال امام(ره) با بدرقه مسئولین عازم تهران خواهند شد.

وی در ادامه به فلسفه حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و گفت: استقبال بسیار گرم و داوطلبانه مردمی که هرساله پرشور تر از سال قبل می باشد ؛ نشان از اشتیاق و همراهی مردم با امام(ره) است که بعد از گذشت 27 سال این عشق و محبت مردم علی رغم تلاش دشمنان سال به سال افزونی پیدا می کند.

وی اذعان داشت: امروزه دشمنان در راستای فراموشی و تحریف شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) تلاش می کنند اما برخلاف این تلاش عشق و محبت مردم نسبت امام راحل و ادامه راه ایشان افزون تر می شود.

وی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی های اندیشه و تفکر امام راحل گفت: آزادی، حریت؛ عدالت، پیشرفت و توسعه و احیای اسلام ناب محمدی را امام خمینی (ره) برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

وی افزود: در مراسم اعزام کاروان ها برای همه زائرین بسته های فرهنگی با هدف آشنایی و انتقال اندیشه و تفکر امام راحل در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس عنوان داشت: فلسفه بزرگداشت مراسمات بزرگداشت ارتحال امام(ره) انتقال تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) به نسل جدید است.

وی خاطر نشان کرد: 6 هزار و 400 زائر کردستانی در قالب 10 کاروان در ده شهرستان استان ساماندهی شده اند که با 210 اتوبوس به تهران اعزام می شودند.

وی افزود: کاروان هر شهرستان را مسئولین فرهنگی، روحانی و همچنین دو اکیپ امدادی خواهر و برادر، یک اکیپ تعمیرات ماشین و اکیپ راهنمایی و رانندگی همراهی خواهند کرد و بهترین تغدیه در این مراسم برای زائرین در نظر گرفته شده است.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: همه کاروان ها بعد حضور در محل مراسم ارتحال امام(ره) با یک عذاداری بومی و محلی به محل مراسم اصلی استماع سخنان مقام معظم رهبری حرکت و در مراسم شرکت خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان از همه مسئولین استانی و شهرستانی که سپاه را که در برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) و اعزام کاروان های یاری کردن، تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه ما با برگزاری این مراسمات یاد، نام و راه امام(ره) را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظرات