امام دل ها

ویژه نامه معاونت سیاسی سپاه تهران بزرگ به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)منتشرشد

در ویژه نامه معاونت سیاسی سپاه تهران بزرگ که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)منتشر شده تمامی زوایای زندگی معنوی، سیاسی، اجتماعی و علمی بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و نظر برخی از شخصیت های سیاسی جهان در باره امام (ره) نیز بیان شده است
کد خبر: ۸۶۸۷۹۳۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ محتوای کامل ویژه نامه معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ به شرح زیر می باشد:

مراتب علمي ؛ فقه، اصول، فلسفه و عرفان - نگارش کتاب های ارزشمندی مانند تحریرالوسیله، کتاب البیع، مکاسب محرمه، چهل حدیث، شرح دعای سحر و آداب نماز – تدريس در قم و نجف

دوران مبارزاتي ؛ با اعتراض امام راحل روز هفتم آذر سال ۱۳۴۱امیر اسدالله علم نخست وزیر در تلگرامی به علمای قم، لغو مصوبه انجمن های ایالتی و ولایتی را اعلام کرد . به موجب این لایحه شـرط «مسلمان بـودن، سوگند بـه قرآن کریـم و مرد بودن انتخاب کنندگان و کاندیداها» تغییر مى یافت/ پس از مخالفت های حضرت امام (ره)، شاه به شدت برآشفته بود ، دوم فروردین 1342 مأمورین مسلح رژیم به مدرسه فیضیه یورش بردند و به کشتار و جرح طلاب پرداختند.روز 13 فروردین 1342 اعلامیه معروف خود را تحت عنوان «شاه دوستى یعنى غارتگری» منتشر ساخت.در ادامه اعتراضات روز عاشورای 13 خرداد 1342در تهران مردم با داشتن عکس هایى از حضرت امام ..... که عصر آن روز امام راحل در مدرسه فیضیه نطق تاریخى خویش را که آغازى بر قیام 15 خرداد بود ایراد فرمودند.سحرگاه پانزده خرداد 1342 صدها کماندوى اعزامى از مرکز، منزل حضرت امام (ره) را محاصره و غروب آن روز به زندان قصر منتقل کردند.

شاه به منظور نفوذ همه جانبه آمریکا و حضور مستقیم آنها در عرصههاى مختلف و تضمین امنیت آنان، دستور احیای لایحه کاپیتولاسیون را داد. حضرت امام (ره) با سخنرانی هایى، دخالتهاى غیرقانونى آمریکا در کشور و خیانت هاى شاه را افشا کرد که منجر به تبعید ایشان شد. در 13آبان 1343 حضرت امام (ره) به ترکیه تبعید گشت . روز 13مهر ماه 1344 حضرت امام خمینی (ره) از ترکیه به عراق اعزام شد. در مهر 1357 حضرت امام (ره) نجف را به قصد مرز کویت ترک گفت. دولت کویت از ورود حضرت امام خمینی (ره) به این کشور جلوگیرى کرد و بالاجبار ایشان به فرانسه هجرت کرد و در نوفل لوشاتو اقامت گزید. در مدت 4 ماه اقامت، مصاحبه هاى متعدد حضرت امام خمینی (ره) دیدگاه هاى ایشان را براى جهانیان بازگو مى کرد. سرانجام در 22 بهمن 1357 نهضت حضرت امام خمینى (ره) پیروز شد.

ويژگي هاي فردي؛ ولی هرگاه مسئله دین و ارزش های اسلامی به میان می آمد، آرام و قرار نداشت. چنانکه تحمل کوچک‌ترین اهانتی را به دین و مقدسات دینی نداشت. حضرت امام خمینی (ره) اهل تعارف و مجامله گویی نبود. او در لفافه سخن نمی گفت. آنچه را که تشخیص می‌داد صحیح است، با صراحت مطرح می کرد. چشم‌انداز آرمانی حضرت امام خمینی (ره)، وحدت امت اسلامی و اتحاد جمیع مسلمین جهان بود.

امنيت جمهوري اسلامي ؛ مي فرمايند: «الآن جمهوری اسلامی یعنی اسلام و این، امانتی است بزرگ که باید از آن حفاظت کنید.» و یا در موردی دیگر می گویند: «اگر ایران شکست بخورد، مستضعفین شکست خورده اند.»

انديشه سياسي امام(ره)؛ 1 – نه شرقي نه غربي ؛ حضرت امام(ره) به دنبال دولت اسلامی آزاد و مستقل است که فارغ از گرایش به سوی غرب و شرق و قدرت های بزرگ باشد. 2 – نفي سبيل ؛ امام راحل به هیچ روى اجازه اعمال نفوذ حکومت هاى غیر مسلمان را در قلمرو اسلام نمى‌دهد، بلکه با تأکید بر وحدت اسلامى، در اندیشه صدور انقلاب اسلامى و گفتمان ارزشی و آرمانی آن است. 3- احترام متقابل و رفتار عادلانه؛ حفظ استقلال و منافع کشور و روابط حسنه با دولت هایی که قصد دخالت در امور جمهوری اسلامی ایران را ندارند (به استثنای رژیم صهیونیستی) امری اساسی در سیاست خارجی حضرت امام (ره) است./ مواردي ديگر همچون ؛ صدور انقلاب - دفاع از مظلومان و مقابله با استکبار – صلح خواهي قانونمند

اهميت استقلال در منظومه فکري حضرت امام(ره)؛ استقلال سياسي استقلال اقتصادي استقلال فرهنگي ، هويتي

حضرت امام(ره) از نگاه ديگران

نلسون ماندلا؛ حضرت امام خمینی (ره) فرزند مشهور اسلام بود. او در امر نشان دادن راه درست به نسل های حاضر و آینده مسلمانان سهم بسزایی داشته است.

راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلامی النهضه تونس: شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به مثابه رهبری عقیدتی ، سیاسی و انقلابی که رنج همه زحمت کشان را به دوش دارد ، جلوه می کند که در واقع تبلور آمال و آرزوهای همه ی ملت است و آنها را در مسیری روشن و درست هدایت می کند.

راجیو گاندی نخست وزیر فقید هند: با رحلت حضرت امام خمینی (ره) جهان یک رهبر روحانی و انقلابی عظیم و دارای دید وسیع را از دست داده است.

بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان: جمهوری اسلامی برای ما از اهمیت بسیاری برخودار است . پیام های حضرت امام خمینی (ره) در آینده نیز چراغ هدایت مسلمانان است و ملت های مسلمان در آینده نیز از پرتو نورانی افکار و اندیشه های والای حضرت امام (ره) استفاده خواهند کرد.

میخائیل گورباچف: او فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان برجای بگذارد.

جمع بندي

امت اسلام امروز بیش از هر کس مدیون حضرت امام خمینی(ره) است.

خطر تحريف شخصيت امام راحل

هفت اصل از اصول امام خميني (ره) که امام خامنه اي در سخنراني مراسم بيست و ششمين سالگرد ايشان (14/3/94)بيان فرمودند .

1- اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی

اسلام ناب از نظر امام بزرگوار، آن اسلام متکی به کتاب و سنت است که با فکر روشن، با آشنایی با زمان و مکان، با شیوه و متد علمی جاافتاده و تکمیل شده در حوزه‌های علمیه استنباط می‌شود و به‌دست می‌آید. اسلام آمریکایی دوشاخه بیشتر ندارد: یکی اسلام سکولار و دیگری اسلام متحجر.

2 - اعتماد به وعده‌ی الهی و بی‌اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی

اعتماد به قدرت پروردگار موجب می‌شد که امام بزرگوار در مواضع انقلابی خود صریح باشد، چون اتکاء به خدا داشت. نه اینکه نمی‌دانست قدرت‌ها بدشان می‌آید و عصبانی می‌شوند، می‌دانست؛ اما به قدرت الهی و نصرت الهی باور داشت.

3- اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی

در آن روزها، سعی می‌شد به خاطر یک برداشت نادرست، همه‌ی کارهای اقتصادی کشور به دولت موکول شود، امام بارها و بارها هشدار می‌داد، در مسائل اقتصادی، نظامی، سازندگی کشور، تبلیغات و بالاتر از همه انتخابات کشور به مردم اعتماد داشت.

4- حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ ‌نشینی

همه باید تلاش کنند که محرومان را از محرومیت بیرون بیاورند، تا آن جایی که در توان کشور است به محرومان کمک کنند، امام مکرر می‌گفت این کوخ‌نشینان‌ و فقرا و محرومان‌اند که این صحنه‌ها را پر کردند، با وجود محرومیت‌ها اعتراض هم نمی‌کنند، در میدانهای خطر هم حاضر می‌شوند.

5- مخالفت صریح با جبهه‌ی قلدران بین المللی و مستکبران

امام با مستکبرین سر آشتی نداشت، واژه «شیطان بزرگ» برای آمریکا، یک ابداع عجیبی از سوی امام بود، وقتی شما یک دستگاهی را، شیطان دانستید، معلوم است که باید رفتار و احساسات شما، در مقابل او چگونه باشد، امام تا روز آخر نسبت به آمریکا، همین احساس را داشت، عنوان «شیطان بزرگ» را هم به کار می‌برد.

6- اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری

استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت. اینی که بعضی در زبان یا در شعار، دنبال آزادی‌های فردی باشند، اما علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است.

7- تکیه بر وحـدت مـلی

توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکن، چه تفرقه بر اساس مذهب شیعه و سنی، چه تفرقه بر اساس قومیت‌ها [از خطوط اصلی امام (ره) بود]، تفرقه‌افکنی یکی از سیاست‌های قطعی دشمن بود و امام بزرگوار ما بر روی وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت یک تکیه کم‌نظیر داشت.

بي فايـده بودن هيـاهـو

امروز این جهاد کبیر به میزان زیادی متوقّف به تبیین است؛ تبیین، بیان کردن، روشنگری؛ امروز روشنگری لازم است. سعی کنید ذهنها را با عمق‌یابی، به اعماق حقایق و مسائل برسانید.....

بنده می بینم گاهی اوقات یک جماعتی، یک افرادی، جوان های احتمالاً صالح و مؤمنی با یک کسی مخالفند یا با یک جلسه‌ای مخالفند، بنا می کنند هیاهو کردن و جنجال کردن و شعار دادن؛ بنده با این کارها موافق نیستم. این هیچ فایده‌ای ندارد.

امام خامنه اي (مد ظله العالي) 03/03/95

معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ


ارسال نظرات
آخرین اخبار