کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه عدم حضور ۶۰ هزار نفری ایرانیان می‌تواند برای عربستان حاوی پیام‌های فراوانی باشد،گفت: عربستان به جای خدمت به حجاج، خادم انگلیس و آمریکا است.
کد خبر: ۸۶۸۷۹۲۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،رحمان میرزازاده در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: قرار بود عزت را به پاسپورت ایران بازگردانند اما نه تنها اینطور نشد بلکه مردم کشور نیز هر روز بیش از گذشته تحقیر شدند.

وی با بیان اینکه موضع انفعالی دولت تدبیر و وزیر خارجه کشور در برخورد با رژیم سعودی، نتیجه‌ای چون موضوعاتی مانند حج و تعرض به جوانان کشور نداشت، تصریح کرد: زمانیکه رژیم آل سعود به صورت رسمی اعلام دشمنی می‌کند اما وزیر خارجه آنها را کشور دوست و برادر معرفی می‌کند باید منتظر چنین نتیجه‌ای باشیم.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به اینکه عربستان کشوری بحران‌آفرین در سال‌های گذشته در غرب آسیا بوده است، خاطرنشان کرد: به طور قطع مواضع محکم در برابر این رژیم که به شدت از اسرائیل دستور می‌گیرد ما را در برابر موضع قدرت قرار می‌دهد.


میرزازاده افزود: درست است که برخی از مشکلات ناشی از عدم حضور مردم کشور در مناسک حج مانند مشکلات اقتصادی برای دولت ایجاد می‌شود اما این عدم حضور ۶۰ هزار نفری می‌تواند برای عربستان نیز حاوی پیام‌های فراوانی باشد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مشکلات اقتصادی برای دولت عربستان، پاسخی محکم به رژیم سعودی اسرائیلی داده می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد این نوع نگاه عربستان ناشی از خامی و نابلدی سیاسی مسئولان بی کفایت آنها است.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی خاطرنشان کرد: عربستان به دلیل عقب‌ماندگی سیاسی و نبود دموکراسی واقعی در آن کشور، به شدت از حضور ایرانیان در مناسک حج هراسان است.

میرزازاده افزود: عربستان به جای خدمت به حجاج، خادم انگلیس و آمریکا است و با وجود اینکه حج تمام تبلیغات‌ اسلام‌هراسانه و شیعه‌هراسانه‌ی جهان را خنثی می‌کند این کشور به ظاهر اسلامی در صدد ترویج این دو موضوع است.

وی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد عدم حضور در مناسک حج بیش از ایران برای عربستان با خسارت‌هایی همراه باشد و دولتمردان نیز باید به جای دیپلماسی لبخند، از مواضع محکم در مذاکرات اینچنینی ورود کند تا عزت مردم حفظ و حراست شود.

انتهای پیام/

# حج
ارسال نظرات
پر بیننده ها