خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: یکی از مطالبات جدی دانشجویان از وزیر علوم و تحقیقات باید ورود دانشگاه ها به مباحث تحقیقاتی و افزایش پژوهش های مفید باشد.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۴۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با بیان اینکه اگر الگوی انقلاب اسلامی را در پیش نگریم شاهد پیشرفت نخواهیم بود اظهار کرد: باید تحت هدایت امامان معصوم و آموزه های دینی، جامعه اسلامی را با فرمول برگرفته شده از مکتب ولایت به پیش برد و اهداف متعالی آن را محقق نمود.
وی ادامه داد: چرا بعد از گذشت سالیان سال از پیروزی انقلاب هنوز مشکلات مختلف دامنگیر جامعه است؟ چرا هنوز با گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی در اقصی نقاط کشور شاهد مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی هستیم؟ چرا علم و صنعت به هم گره نمی خورد؟ اینها سوالاتی است که برای رسیدن به جوان آن باید ریشه این مشکلات شناسایی و در جهت رفع آن قدم برداشت.
برزگر تاکید کرد: اگر می خواهیم کشور مقتدر شود باید با جذب نخبگان در حوزه های مختلف در مسیر علم آموزی قدم برداشته شود چرا که اقتدار امروز ما در سایه عزت و تلاش و همت داخلی است.  
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه ایران در 14 سال گذشته توانست به عنوان دومین کشور موشکی و نقطه زن موشکی دنیا شویم گفت: باید به مانند شهید تهرانی مقدم که پدر علم موشکی ایران بود و با مدیریتی بسیج وار توانست افتخاری بزرگ را در جهان رقم بزند در راه ارتقاء جامعه تلاش کرد.
وی با انتقاد از رکود علمی در کشور عنوان کرد: این ضعف بزرگی است که در عرصه علمی دچار رکود و سکون شده ایم لذا باید در حیطه های مختلف علمی ورود پیدا کرد و آموخته های علمی را به مرحله عمل رساند.
این مسئول با بیان اینکه دانشجویان بسیجی باید وارد عرصه علمی شوند گفت:  با توجه به شعار سال جاری که «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل » از سوی رهبر انقلاب در نظر رفته شده باید به واقع خود را پای بند کرده و با تشکیل هسته های علمی در مسیر محقق ساختن هر چه پربار تر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
برزگر با انتقاد از اینکه بیشتر دروس آموزشی دانشگاه ها در کشور اسلامی ایران از مباحث غربی است افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان بسیجی تاکید می کند که نقد علوم غربی و بیان علوم اسلامی را در کلاس در کنار هم داشته باشند نشان دهنده اهمیت توجه به مباحث علمی و استفاده از تاریخ کهن ایرانی اسلامی است.
وی گفت: ریشه یابی و تحقیق در خصوص مشکلات موجود در کشور و عرصه های مورد نیاز کاری است که هسته های علمی دانشجویی باید آن را مورد توجه قرار دهند و ضمن مطالبه گری از مسئولان به بیدار کردن و بصیرت دهی عامه مردم نیز بپردازند.
  این مسئول ادامه داد: یکی از مطالبات جدی دانشجویان از وزیر علوم و تحقیقات باید ورود دانشگاه ها به مباحث تحقیقاتی و افزایش پژوهش های مفید باشد.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در پایات خاطرنشان کرد: به سبب اهمیت لزوم توجه به مباحث علمی در سال جاری بیشترین اولویت بودجه ای بسیج دانشجویی در کشور توجه به مباحث علمی و اقتصادی در نظر گرفته شده تا قدمی مناسب در این مسیر برداشته شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها