خبرهای داغ:
با همکاری ستاد اقامه نماز شهرضا:

همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در شهرضا برگزار شد

با همکاری ستاد اقامه نماز و اتاق اصناف شهرضا، همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در شهرضا برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۰۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در شهرضا برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا در همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز، اظهار داشت: نماز انسان را متعهد می‌کند بطوریکه در محیط اجتماع و کار خیلی از استرس ها را کاهش داده راندمان کاری افراد را توام با وجدان ارتقا داده و جامعه از خیلی خطرات و فسادها مصون می‌ماند.

حجت‌الاسلام محمدحسین جعفری با بیان اینکه کسی که نماز را اقامه می کند، در واقع در اولین کار، اقدام به برقراری ارتباط بین خود و خداوند کرده است، افزود: نماز به انسان آموزش می دهد که وقت شناس، منظم، صادق در قول، عمل و کردار و رفتار باشیم و از خودکامگی و استبداد و ظلم پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق تاکیدات ائمه معصومین (ع) اگر نمازگزار به نماز اهمیت بدهد پاداش دارد و اگر نماز را سبک بشمارد، کیفر دارد، گفت: نمازگزار می‌داند که در ارتباط با دیگران باید از افراط و تفریط پرهیز کند و صداقت و وحدت در رفتار او موج بزند.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ نماز، اظهار داشت: باید از فرهنگ غنی نماز برای اصلاح اخلاق و رفتار در جامعه بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حدود 20 عدد از ادارات شهرستان، تمامی دانشگاه‌ها و حدود 80 مدرسه، نماز جماعت اقامه می‌شودع بیان کرد: به علت کمبود بودجه فعالیت این ستاد محدود شده و این در حالی است که نماز در رأس تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی قرار دارد و از این جهت لازم است اعتبارات ستاد اقامه نماز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: در سال گذشته مجموع اعتبارات ستاد اقامه نماز شهرضا 50 میلیون ریال بود و با توجه به فعالیت‌های گسترده آموزشی و فرهنگی که در زمینه نماز مد نظر است، نیازمند اعتباری در حدود یک میلیارد ریال در سال هستیم.

وی افزود: تمامی ادارات و نهادهای اجرایی می‌توانند از محل اعتبارات فرهنگی خود مقادیری را به این ستاد و خدمات آن در خصوص مسئله اقامه نماز اختصاص دهند.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا با بیان این كه بخش مهمی از بودجه فرهنگی برای نماز صرف شود، گفت: دین جزء فرهنگ ماست و بودجه فرهنگی ما باید صرف مسائل دینی نیز بشود و ما در این مسأله باید بازنگری داشته باشیم.

وی بیان کرد: حدود 70 نفر امام جماعت برادر و خواهر در شهرستان به امر اقامه نماز در 80 مدرسه شهرستان می‌پردازند که در سال گذشته تنها در مهر و آبان، حق‌القدم آن‌ها پرداخت شد و مابقی ایام سال هنوز پرداخت نشده است.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسئله پاسخ‌گویی به شبهات دانش آموزان در خصوص مسائل دینی و معرفتی در سال گذشته حدود 100 جلسه نشست دانش آموزی در شهرستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: دشمن در طرح بزرگ تهاجم فرهنگی به دنبال براندازی فرهنگ دینی جامعه است، آنان در این روش بر اساس معیارهای ضد انسانی خود اصول و تعالیم غیر اخلاقی را به جوانان و نوجوانمان القا می‌کنند و در اینجا باید علما و مراکز فرهنگی وارد عمل شده و برای خنثی کردن این توطئه‌ها اقدام کنند.

ارسال نظرات