دنیای امروز تشنه اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) است و حضور مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)نشان از پیوند عمیق امام و امت است که پس از گذشت سال‌ها از رحلت آن یار سفر کرده یاد و خاطره ایشان در دل‌ها و قلوب مردم جاری است.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۸۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، 14 خرداد سال 1368 خبری قلب ملت ایران را به درد آورد، هیچ‌گاه ملت ایران آن روز را فراموش نخواهند کرد که صدای گوینده تلویزیون درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به گوش ملت ایران رساند.

همه در بهت و حیرت به سر می‌بردند گویی باور این قضیه برای همه اقشار مردم دشوار بود، چندی نگذشته بود که ملت ایران پس از هشت سال دفاع جانانه در مقابل دشمنان و ابرقدرت‌های جهانی خود را به دنیا اثبات کرده بود اینکه تا آخرین نفس ایستاده و اجازه دست‌اندزی به هیچ دشمنی را نمی‌دهند.

ملتی که نهال نورسیده انقلاب اسلامی را در برابر طوفان‌های سهمگین روزگار حمایت کرده بودند اینک در مقابل دست تقدیر راهی جز شکرگزاری به درگاه حق نداشتند، روزی که پیر جماران به دیدار معشوق شتافت، او که در راه حق گام برمی‌داشت و برای رضای خدا از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کرد چه زیبا در میان خیل جمعیت به سوی معبود پرواز کرد.

رسانه‌های دنیا هرگز آن روز را فراموش نمی‌کنند که مردم از اقصی نقاط کشور برای حضور در مراسم ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی(ره) به سوی تهران روانه شدند و خیل عظیم مردم در لنز دوربین کوچک این رسانه‌ها نمی‌گنجید.

امسال بیست و هفت سال است که پیر فرزانه انقلاب اسلامی در میان ملت نیست ولی همواره راهش ادامه دارد، ملت ایران در سایه وحدت و انسجام پندهای پدرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکت در مسیر رشد را آغاز کردند و امروز در سایه رهبری داهیانه شاگرد ایشان در این مسیر حرکت می‌کنند.

پاسدار حمید رسولی، معاونت فرهنگی سپاه ناحیه زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، درباره سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و اقدامات صورت گرفته برای این مراسم از سوی سپاه این شهرستان گفت: هرساله در ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام راحل(ره) با زائرانی برای تجدید میثاق و بیعت با ولایت‌فقیه به مراسم ارتحال حضرت امام راحل اعزام می‌شوند.

وی افزود: مردم شهرستان زرندیه به مانند سایر مردم ولایت‌مدار کشور با حضور در این مراسم بار دیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشیده و این پیام را به رهبر انقلاب می‌دهند که هر زمان نظام به این مردم نیاز داشته باشد آمادگی صد درصدی مقابله و حضور در عرصه را دارند.

معاونت فرهنگی سپاه ناحیه زرندیه تصریح کرد: هدف از حضور هرساله ملت ولایی در این مراسم تجدید میثاق و بیعت با ولایت‌فقیه زمان است، امسال نیز به مانند هر سال فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های این مراسم در قالب ستاد شهرستانی بوده و که با همکاری کمیته‌های پشتیبانی، فرهنگی و... برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تلاش می‌کنند.

پاسدار رسولی با اشاره به نیاز جامعه امروز به اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) گفت: دنیای امروز تشنه اندیشه‌های حضرت امام راحل است به شرطی که بتوان این اندیشه‌ها را با جدیت و کارهای فرهنگی نشر داد مردم با حضور خود به دشمنان نظام اسلامی این پیام را می‌دهند که ملت همیشه پشتیبان نظام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام اکبر قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به حضور مردم در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: یکی از مراسم‌های بزرگی که در انقلاب اسلامی برگزار می‌شود بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) است و حضور مردم در این مراسم نشان از پیوند عمیق امام و امت است که پس از گذشت سال‌ها از رحلت آن یار سفر کرده یاد و خاطره ایشان در دل‌ها و قلوب مردم جاری است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه زرندیه افزود: هدف از برگزاری این مراسمات نشان دهنده زنده و فعال بودن انقلاب اسلامی است و این مردم بر حمایت از انقلاب و اسلام و امام امت زمانشان ایستاده‌اند.

پاسدار سیدامیرعلی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج نیز با اشاره به اهداف برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و حضور مردم در این مراسم گفت: تجدید عهد با خط ولایت، اعلام آمادگی برای اجرای اوامر مقام رهبری و اعلام حضور در تمام صحنه‌های مبارزه و بصیرت دهی از اهداف اصلی این مراسم است.

فرمانده گردان بیت المقدس زرندیه افزود: هر قدر که زمان می گذرد دنیای امروز متوجه اندیشه‌های پاک و انسان دوستانه حضرت امام(ره) می‌شود برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) آن را هدفگذاری کرده نیاز به پرچمداری دارد که این حرکت را هدایت و رهبری کند و آن کسی جز مقام‌معظم رهبری نیست.

طباطبایی با اشاره به پیام حضور مردم به ابرقدرت‌های جهان گفت: نشان این است که ملت ایران رابطه اش با امام رهبری ناگسستنی است، مردم ایران همانطور که به امام عشق می‌ورزیدند به مقام معظم رهبری عشق می‌ورزند و معتقد راه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی است و دشمنان این ملت از این مسئله درس گرفته و میفهمند که ایران اسلامی یکپارچه در خط ولایت قراردارد و طمع به این کشور بیهوده و دست نیافتنی است.

سیداحمد طباطبایی، مدیر عقیدتی و نظارت و مسئول کارگروه تربیتی اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج گفت: بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بزرگداشت فضیلت‌هاست که همه در شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام راحل وجود داشت، حضرت امام راحل استکبارستیزی را در میان ملت تقویت کرد.

وی افزود: هدف از حضور مردم در مراسم ارتحال حضرت امام راحل زنده نگه داشتن یاد امام مخصوصاً برای نسل جدیدی که در اوج انقلاب اسلامی حضور نداشتند و همچنین حسی قدر شناسی مردم ایران است.

مدیر عقیدتی و نظارت و مسئول کارگروه تربیتی اخلاقی سپاه زرندیه یادآور شد: روزی که امام فرمودند انقلاب را باید صادر کنیم برخی تصور می کردند منظور امام راحل کشور گشایی است ولی غافل از این بودند که برای نجات دنیای کنونی، که استکبار در اوج سبوعیت و وحشی گری ملت‌ها را زیر یوغ استکبار خود قرارداده بیش از بیش دنیا نیازمند اجرای اندیشه‌های حضرت امام(ره) است که باید بر خلاف مبارزه دشمن افکار امام را در دنیا نشر داد تا دنیا برای نجات خود از تفکرات ایشان استفاده کند.

طباطبایی پیام ملت ایران به دشمنان را پیام وفاداری دانست و افزود: اولین پیام، پیام وفاداری است، پیام همه پیام آزادی است که اگر تفکر حضرت امام خمینی(ره) در دنیا اشاعه شود و مستضعفان جهان با این تفکر به مبارزه برخیزند مطمئناً پیروزی حاصل خواهد شد، پیام دیگر، پیام ایستادگی است به این معنا که راه امام شکست‌ناپذیر است و به تبع آن مردم ایران شکست ناپذیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات