مبلغ دینی تاکید کرد:

باید ارزش مطالعه صحیفیه امام(ره) جزء مطالعه انقلابمان باشد

مبلغ دینی گفت: ارزش مطالعه صحیفیه امام خمینی(ره) جزء مطالعه انقلابمان باشد و برای پیدا کردن یک دید انقلابی واقعا تأثیر گذار خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۸۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

مریم کره بندی در گفتگو با خبرگزاری بسیج پیرامون اندیشه حضرت امام خمینی(ره) در خصوص حوزه علمیه انقلابی از منظر امام خمینی اظهار داشت: یکی از ویژگی های حوزه علمیه انقلابی بودن آن است و حوزه های علمیه باید انقلابی باشند استمرار انقلاب اسلامی به انقلابی بودن حوزه های علمیه بستگی دارد و به فرموده مقام معظم رهبری اسلامی بودن و انقلابی ماندن نظام مبتنی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه است.

کره بندی ادامه داد: اصل انقلاب ما بر خاسته از حرکتی دینی و انقلابی است و شناخت هر حرکتی حاصل بازتاب فکری آن حرکت است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند و دارند که این افکار از حوزه علمیه نشأت میگیرد و این روحیه را ایجاد می کند. ولی متاسفانه دشمن در همه اقشار قصد نفوذ دارد و یکی از آن اقشار که افکار جامعه را می سازد حوزه های علمیه است وما باید مراقب باشیم .

این مبلغ دینی افزود: دشمنان قصددارند حوزه های علمیه را سکولار کنند و آن نشاط انقلابی مثبت را از آنان بگیرند و این یکی از مصادیق نفوذ است ولی دشمن این را بداند آرمانهای شهدا و انقلاب اسلامی زنده است و ما نظام اسلامی و آرمانهای انقلابی و رهبری بصیر و آگاه داریم هرگز از مسیر خود و ولایت منحرف نخواهیم شد ولی باید از نفوذآگاه و هوشیار باشیم .

کره بندی خاطرنشان کرد: همانطور که میدانید حرکت انقلاب اسلامی از حوزه علمیه آغاز شد و پس از تبعید حضرت امام خمینی(ره) طلاب پیام ایشان را به گوش مردم رساندند حال اگر طلاب و روحانیون دشمن شناس و موقعیت شناس و طبق شرایط زمانی و مکانی و به موقع کار کنند و به مردم بصیرت دهند. انقلابی خواهند ماند و انقلاب نیز تداوم می یابد.

وی تصریح کرد: ولی طلاب امرزو به درس بیشتر گرایش دارند و آن چه الان شرایط می خواهد نباید به دروس اکتفا کنند در مسیر بصیرت افزایی ایجاد روحیه انقلابی بیشتر کار کنند و ما باید با اسلام امریکایی و اسلام انگلیسی مقابله کنیم تا به انقلاب اسلامی که برای رسیدن به اسلام ناب محمدی است گام برداریم.

کره بندی یادآور شد: اگر طلبه روحیه ای انقلابی نداشت، باید در طلبه بودن خودش تجدید نظر کند و شور انقلابی بودن را در خود بوجود آورد.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید و ضرورت بر حفظ احساسات و شور انقلابی بودن دارند. و انقلابی بودن بخشی از رسالت و هویت طلبه است وقتی اسلام، دشمنان بسیار جدی دارند باید نیرو تربیت کرد حال تربیت طلاب که خط مقابله هستند باید ویژگی های بارزی چون انقلابی بودن را دارا باشند.

کره بندی گفت: ارزش مطالعه صحیفیه امام خمینی(ره) جزء مطالعه انقلابمان می باشد و برای پیدا کردن یک دید انقلابی واقعا تأثیر گذار خواهد بود.


ارسال نظرات