خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نرخ 1.6 درصدی میانگین جمعیت جوان کشور، گفت: 32 درصد جمعیت استان قم را جوانان تشکیل می‌دهند که این آمار نشان از جوان بودن جمعیت این استان است.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۵۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدجواد رضوی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان قم برگزار شد،‌ با اشاره به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب که «اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل» نامگذاری شد، اظهار کرد: باید برای تحقق سخنان رهبری در این راستا بیش از پیش فعالیت کنیم و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، نشان از اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر عملیاتی کردن بحث اقتصاد مقاومتی که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود، تاکید دارد، گفت: سال 93 را در حالی پشت سر گذاشتیم که به مسئله اشتغال،‌ هویت و مشارکت اجتماعی جوانان توجه کمتری شده بود ولی در سال 94 تلاش شد که این مسئله جبران شود و توانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وجود آیین‌نامه‌ای در وزارت ورزش و جوانان مبنی بر حضور سه نفر از جوانان در جلسات استانی و شهرستانی امور جوانان، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به اجرای این آیین‌نامه به صورت جدی اهتمام داشته باشند.

وی از تحقق 70 درصدی اهداف آیین نامه‌ای در امور جوانان خبر داد و بیان کرد: پیشنهاداتی برای بهتر انجام شدن امور ستادهای استانی به ستاد امور جوانان صورت گرفته و همچنین نتایج پژوهش‌‌ها برای بکارگیری در ستاد ملی انجام شده است.

رضوی با تاکید براینکه نرخ بیکاری در استان قم پایین‌تر از نرخ کشوری است، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که میانگین نرخ بیکاری در کشور دو برابر آمار بیکاری در قم است.

وی با اشاره به آمار میانگین نرخ با سوادی در کشور و مقایسه آن با قم،‌ گفت: میانگین نرخ با سوادی در کشور 95 درصد است در حالی که میانگین نرخ با سوادی در قم شاخص 97 درصدی را نشان می‌دهد و این از افتخارات قم محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین میانگین آمار ازدواج و طلاق در کشور را در مقایسه با قم مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هرچند که آمار طلاق نسبت به ازدواج از سال 93 تا 94 در قم با کاهش مواجه بوده است، ولی آمارها نشان می‌دهد در این زمینه رتبه قم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: در حالی میانگین نرخ با سوادی در قم نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، ولی جوانان برای تشکیل سمن در قم مشارکت کمی دارند و در سال 94 تنها پنج مجوز تشکیل سمن در قم صادر شد.

رضوی جامعه آماری جوانان را در قم مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد 32 درصد جمعیت استان قم را جوانان تشکیل می‌دهند، در حالی که میانگین کشوری 1.6 درصد است و استان قم از نظر جمعیت جوان در صدر قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تک شهرستانی بودن استان قم گفت: استان قم دارای پنج بخش و 357 روستاست که در این راستا لازم است فرمانداری نسبت به برگزاری جلسات گوناگون در اجرای طرح ساماندهی جوانان اهتمام داشته و به جوانان روستایی توجه بیشتری صورت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها