خبرهای داغ:
آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از پاسداران:
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: امام خمینی(ره) مظهر دین خدا بودند و تا پای جان برای ترویج دین خدا اقدام کردند، بنابراین هر حرکتی برای احترام به ایشان بسیار مبارک،‌ عاقلانه،‌ حکیمانه و عاشقانه است.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۵۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در دیدار با جمعی از دانشجویان مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمومنین نیروی زمینی سپاه، پاسداران و بسیجیان که مسیر اصفهان تا حرم مطهر امام راحل(ره) را به صورت دوی امدادی در حال پیمودن هستند، اظهار کرد: فرقه‌هایی مانند داعش و امثال آن فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که به وسیله آنها آبروی اسلام و انسانیت را می‌ریزند.

وی خاطرنشان کرد: این فرقه‌ها به افکاری آلوده هستند که چشم دیدن نور حقیقت را ندارند، در عالم هستی زمانی که موردی مظهر مورد دیگر شد، مرتبه‌ای از ارزش آن را پیدا می‌کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه به عنوان مثال زمانی که عکسی از فرد روی کاغذ چاپ می‌شود، آن کاغذ به واسطه آن فرد ارزش و معنا پیدا می‌کند، گفت: کسانی که دل نورانی دارند، معتقد هستند خدای متعال جسم نیست و مکان ندارد،‌ به هر طرف که نگاه کنید، به سوی خدا است.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی به مکه مشرف شود و اعمال حج را به جا آورد، روی سنگ حجرالأسود را لمس می‌کند، در روایات نقل شده که جبرئیل این سنگ را از بهشت آورده، همه مسلمانان و حتی وهابی‌های نادان این را قبول دارند، زمانی که از آنها سئوال می‌شود، چرا این اقدام را می‌کنید، می‌گویند دستور خداست.

آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: زمانی که عاملی مظهر موردی دیگر شد، ارزش پیدا می‌کند، به دلیل آنکه مشاهده عالم یادآور پیامبر خدا(ص) و دین است، به همین دلیل خانه او نیز با ارزش است، زیرا این عالم زندگی خود را وقف دین کرده و با مشاهده او دین و خدا را می‌توان به یاد آورد و حتی مظهر صفات خدا و ارزش‌های الهی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: احترام به مؤمن مانند احترام به کعبه است، همانطوری که بی‌احترامی به کعبه حرام است، بی‌احترامی به مؤمن نیز حرام است، زیرا بنده خدا است و با خدا ارتباط دارد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه انسانی که فانی در خدا باشد و رفتار خداپسندانه دارد، احترام و تکریمش لازم است، گفت: چنین فردی که خود، هستی و آبرویش را خدا قرار داده و خودش را فدای دین کرده و‌ زمانی که نامش برده می‌شود، یاد خدا و دین تداعی می‌شود، باید احترام شود.

وی خاطرنشان کرد: مؤمنی که سراپا ایمان بود و خدا را بیش از همه به بندگان معرفی کرد، به جز امام خمینی(ره) فردی دیگر نبود، هر چه در مقابل ایشان احترام بگذاریم و همه دارایی خود را تقدیم کنیم، باز هم کم است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: ایشان مظهر دین خدا بودند، تا پای جان برای ترویج دین خدا اقدام کردند، حرکت شما برای احترام به ایشان بسیار مبارک،‌ عاقلانه،‌ حکیمانه و عاشقانه است، برای هر قدم شما صواب بی‌شمار نوشته شده است.

وی با بیان اینکه همانگونه که امام خمینی(ره) دین را زنده کردند، شما ایشان را زنده نگاه می‌دارید، گفت: به عنوان مثال اگر عزاداری برای امام حسین(ع) نبود، کسی این امام بزرگوار را نمی‌شناخت، تاریخ سیدالشهدا(ع) هیچ گاه فراموش نمی‌شود، زیرا یاد ایشان از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: هر قدمی که در این مسیر برمی‌دارید، عبادت است، آنچه سبب می‌شود یاد امام خمینی(ره) نسل به نسل منتقل شود،‌ این کار و اقدام شما است‌و روزی چشم شما به پاداش‌های این اقدام خیره می‌شود.

وی یادآور شد: احترام به دیگران ارزش دارد، افراط و زیاده‌روی نیست، ارزش پشتوانه آن لامتناهی است و حد و مرز ندارد، زیرا شما نام خدا را زنده نگه می‌دارید.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه هر اندازه ایمان و معرفت فردی بیشتر باشد، از پاداش بیشتری بهره‌مند می‌شود، گفت: این اختیار در دست شما است، در کارهایی که انجام می‌دهید، نور اخلاص داشته باشید، باید به این مکتب، شاگردانش و امام خمینی(ره) به عنوان معلم آن آفرین گفت.

وی خاطرنشان کرد: باید زمانی که در این راه قدم می‌گذاریم، دلمان را از وسوسه‌های شیطانی حفظ کرده و عمل خالص انجام دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها